خیال همه راحت؛ خطری جودو ایران را تهدید نمی‌كند

خیال همه راحت؛ خطری جودو ایران را تهدید نمی‌كند

انتخابات فدراسیون جودو در حالی شنبه آینده برگزار می‌شود كه بعضی از عاشقان خدمت در تلاشند با طرح مسائل مباحث غیرمرتبط در آرای اعضای مجمع تاثیرگذار باشند. بعد از كناره‌گیری داود میقانی از حضور در انتخابات، هشت كاندیدا باقی ماندند تا برای شركت در انتخابات برنامه‌های خود را آماده ارائه در روز برگزاری مجمع كنند. هر چند پیش‌بینی می‌شود انتخابات دو قطبی باشد و بعضی از كاندیداها انصراف خود را اعلام كنند.
مساله‌ای كه این روزها درباره آن زیاد به گوش می‌رسد، موضوع نامه‌ای است كه فدراسیون جهانی جودو به ایران ارسال كرده و خواستار توضیح در مورد شكست‌های سعید ملایی برابر رقبای بی نام و نشان است. شكست‌هایی كه برای روبه‌رو نشدن با رقیبی از رژیم اشغالگر قدس عنوان شده است، اما این نامه بعد از رقابت‌های گرنداسلم پاریس ارسال شده و پاسخ آن نیز ارسال و مورد قبول فدراسیون جهانی قرار گرفته است، ولی چرا موضوع نامه‌ای كه از ابتدا قرار نبود رسانه‌ای شود توسط مشاور ارشد فدراسیون به رسانه‌ها وارد شد؟ بعد از مسائل مربوط به حضور ناظر فدراسیون جهانی، طرح این موضوع سوال‌برانگیز است كه چگونه از این ارتباط به اصطلاح بالای بین‌المللی خود در مسیر دیگری استفاده می‌كنند؟ به گزارش مهر، افرادی كه سال‌هاست عاشق سینه‌چاك خدمت هستند و دین خود را در تمام این سال‌ها به جودو ایران و ورزش كشور ادا كرده‌اند چرا در آستانه انتخابات به طرح این نوع مسائل می‌پردازند و آن را به انتخاب رئیس آینده مرتبط می‌كنند؟ از همه مهم‌تر چرا نام آرش میراسماعیلی را مطرح كرده و آن را به مشكلی پیوند می‌زنند كه در زمان مدیریت خودشان بر فدراسیون ایجاد شده است؟
باید به صراحت گفت تمام این مباحث و طرح مسائلی كه ارتباطی به انتخابات ندارد فقط برای تأثیرگذاری بر مجمع و به عبارت ساده‌تر مهندسی انتخابات است و بس!
خبر خوب برای جودو و خبر بد برای آقایان مدعی این است كه راهكار برون رفت از موضوعی كه رئیس اسبق فدراسیون جودو این روزها مطرح می‌كند پیدا شده و كارشناسی خبره و آشنا به امور بین الملل قبول كرده بعد از برگزاری مجمع در جلسه‌ای حضوری با مسؤولان فدراسیون جهانی مشكل را رفع كند. این كارشناس به مسؤولان اطمینان داده بدون دغدغه انتخابات را برگزار كنید و هیچ مشكلی جودوی ایران را تهدید نمی‌كند.انتخابات فدراسیون جودو شنبه ۲۵ اسفندماه برگزار خواهد شد و عبدا... جعفری، ابوالفضل حیدریان بابلی، مهدی درخشنده‌بخت، امیرحسین سیاحی، منصور عبدی، توفیق كابلی، مازیار ناظمی و آرش میراسماعیلی برای نشستن روی صندلی ریاست رقابت خواهند كرد.