نسخه Pdf

آنچه خوبان همه دارند

یک پیشنهاد ویژه برای تهران‌گردها؛ پارک‌های عباس‌آباد

آنچه خوبان همه دارند

آزاده باقری

حتما كسانی كه تجربه رفتن به پارك آب و آتش را دارند هفت پرده داستان حضرت ابراهیم را هم دیده‌اند كه دورادور بوستان قرار گرفته شده و نقال‌ها در برخی روزها در جایگاه مقابل آمفی‌تئاتر می‌روند و پرده‌خوانی می‌كنند كه بسیار لذتبخش است.
بوستان آب و آتش و طالقانی به یمن بودن پل طبیعت آن‌قدر طرفدارانش زیاد شده كه پاتوق بسیاری از خانواده‌ها و گروه‌های دوستی است. اگر شما جزو معدود كسانی هستید كه تا به حال گذرتان به پل طبیعت و این دو بوستان خوش آب و هوا نیفتاده به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما این تجربه دل‌انگیز سبز و آبی را در این پایتخت خاكستری‌رنگ از دست ندهید.

سرانه مطالعه را بالا ببرید 
اگر به باغ كتاب نرفته‌اید حتما نام آن را شنیده‌اید و با تصاویر گوناگون آن در فضای اجتماعی به میمنت رفتن دوستان و اطرافیان خود آشنا هستید. باغ كتاب؛ اما دنیایش وسیع‌تر از آن چیزی است كه فكر می‌كنید. این فضا مانند یك نمایشگاه دائمی است كه می‌توان كتاب‌های گوناگون در هر رشته و موضوعی را یافت كرد. این باغ كتاب از سمت شرق با كتابخانه ملی ایران، از قسمت شمال‌شرقی با فرهنگستان‌های علوم، زبان و ادبیات فارسی، از سمت شمال‌غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است. باغ كتابی كه كاملا خیال‌گونه است و یك فضای كارتونی، خیالی و مدرن را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را می‌تواند تا ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

موزه‌ای كه قرار نیست در آنجا حوصله‌تان سر برود 
باغ‌موزه دفاع مقدس هم یكی از خاص‌ترین و جالب‌ترین موزه‌هایی است كه نه تنها تهران بلكه ایران به خود دیده است. این موزه از هفت‌تالار و یك قسمت انتهایی كه یادمان دفاع مقدس است، تشكیل شده. در دل این تالارها شما به شكل جالب و سرگرم‌كننده‌ای با حال و هوای هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهید شد. پس از مسیر باغ‌موزه دفاع مقدس هم می‌توانید به باغ‌دره بروید؛ جایی كه با گونه‌های بسیار گیاهی مواجه خواهید شد كه عمر دائمی دارند. 
آسمان را از آن خود كنید 
گنبد مینا هم یكی از بزرگ‌ترین آسمان‌نماهای خاورمیانه است كه در طراحی خود نشانه‌هایی از گنبد معروف مراغه را هم دارد. این مجموعه برنامه رصد در هوای آزاد را دارد و سالن نمایش آن، فیلم‌های دو‌بعدی و سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد. سازه‌ای منحصر به‌فرد و تماشایی با معماری جذاب و به شكل خورشید كه در مركز بوستانی به نام بوستان منظومه شمسی قرار گرفته است.