جنجال تبریز ادامه دارد

محسن فروزان متهم شماره یک باخت تراکتورسازی به نزدیکانش گفته تنها او مقصر نبوده است

جنجال تبریز ادامه دارد

بازهم پای شرط‌بندی به فوتبال باز شده است. تازه‌ترین داستان هم روایت تبریزی‌هاست. آنها می‌گویند محسن فروزان در بازی سپیدرود و تراكتورسازی شرط‌بندی كرده است. چیزی كه البته باعث دلخوری شدید این بازیكن شده است. محسن به نزدیكانش گفته به هیچ وجه شرط‌بندی نكرده و چرا در این باخت فقط او باید قربانی شود؟ بررسی گل‌های خورده تراكتور مقابل سپیدرود نشان می‌دهد مجموعه‌ای از اشتباهات رخ داده است. مدافعان تراكتورسازی هم در این مسابقه عملكرد بدی داشتند و در گل‌های خورده به اندازه فروزان مقصر بودند. این دروازه بان روی گل اول و سوم سپیدرود اشتباه كرد. گل اول كه توپ را به مهاجم حریف سپرد. روی گل سوم هم یك توپ ساده را نتوانست مهار كند. او گفته روی گل سوم توپ پله شده و به همین خاطر نتوانسته آن را مهار كند.
افشاگری رویانیان
ماجرای شرط‌بندی دوباره در فوتبال داغ شده است. اولین‌‌بار محمد رویانیان، مدیرعامل وقت قرمزها بود كه در مصاحبه‌ای فاش كرد شرط‌بندها نتایج بازی‌های تیمش را رقم می‌زنند. همان زمان یكی از رسانه‌ها پرده از یك اتاق شرط‌بندی در یكی از مناطق بالاشهر تهران داد. این رسانه نوشت گروهی كه نفوذ زیادی در فوتبال دارند به سادگی در این اتاق شرط‌بندی می‌توانند نتایج را تعیین كنند. همان روزها علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال موضعگیری كرد و گفت: «كدام قمار؟ كدام شرط‌بندی؟ ما فوتبال مان پاك است، برای این حرف‌ها سند و مدرك رو كنید.» آن روزها مرحوم پورحیدری سرپرست استقلال هم سكوتش را در این باره شكست و گفت: «راستش من در لیگ برتر این چیزها را نشنیدم ولی در لیگ چرا.» 
از آن روزها تا امروز بارها و بارها ماجرای شرط‌بندی در فوتبال مطرح شده است. همین فصل گذشته مشخص شد بازیكنان و حتی یكی از مدیران تیم دسته اولی در شرط‌بندی حضور فعال داشته‌اند. آنها روی باخت تیم خود شرط‌بندی می‌كردند. این بازیكنان حتی روی پنالتی دادن، كارت قرمز گرفتن و... شرط می‌بستند تا بتوانند پول زیادی به جیب بزنند. مثلا آنها آیتم اخراج از تیم خود را انتخاب می‌كردند و مثلا ضریب آن 2 بود. یعنی اگر یك میلیون می‌گذاشتند دو میلیون برداشت می‌كردند. طبیعتا رقم هر چه بالاتر می‌رفت سود آنها هم بیشتر می‌شد. اگر صد میلیون می‌گذاشتند 200 میلیون برمی‌داشتند. با این راهكار در مدت كوتاهی خیلی از آنها صاحب پول شدند، اما بعد از افشاگری در این زمینه حتی سایت‌های شرط‌بندی نام این دو تیم را حذف كردند!
فدراسیون واكنش نشان داد
حالا پای فروزان به این پرونده باز شده است. گلری كه امسال عملكرد خوبی در تراكتور داشته، ولی به خاطر اشتباه در بازی سپیدرود به‌شدت از سوی تبریزی‌ها تحت فشار است. در همین حال مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم می‌گوید: «در مورد محسن فروزان هنوز چیزی قطعی نشده است. در كمیته اخلاق جلسه‌ای برگزار و موارد مشكوك زیادی درباره این موضوعات و مسائلی مثل ارتباط با بازیكنان و... مطرح شد. كمیته اخلاق به كمك دادسرای عمومی و دادسرا رسانه توانسته با حدود ده نفر برخورد قضایی صورت بگیرد. این مسائل در مورد همه بخش‌هاست و تنها مربوط به فوتبال نیست. برخی از این افراد نزدیك به فوتبال شده بودند.» در همین حال زنوزی مالك باشگاه تراكتور هم حرف‌های عجیبی به زبان آورد. او كه تلویحا شرط‌بندی فروزان را تایید كرد گفت: «وقتی در یك برنامه چنین موضوعی را مورد پردازش قرار می‌دهند كه فلانی محكوم شده است چرا دوباره فدراسیون مجوز می‌دهد او به فوتبال بازگردد؟ باید بپذیرید این اشتباه فدراسیون فوتبال بوده است!» منظور او محرومیت و بازگشت فروزان است كه در آن زمان می‌گفتند به خاطر انتشار عكس‌های مدلینگ همسرش در فضای مجازی است ولی زنوزی افشا می‌كند این اتفاق به خاطر شرط‌بندی رخ داده بود.
فروزان از زنوزی شكایت می‌كند؟
محسن فروزان، گلر تراكتورسازی بعد از دیدار مقابل سپیدرود رشت از سوی مالك باشگاه تراكتورسازی تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات منع شد. این تصمیم در حالی از سوی زنوزی گرفته شده كه نه دلیل آن اعلام شده و نه مدیریت و كادرفنی باشگاه از آن اطلاع داشتند. با این وجود مالك باشگاه تراكتورسازی در برنامه فوتبال برتر روی خط آمد و در توضیح تصمیم خود عنوان كرد كه به دلیل شائبه‌های به وجود آمده در مورد حضور این بازیكن تیمش در شرط بندی این تصمیم را گرفته و تا بررسی‌های دقیق‌تر این تصمیم پابرجا خواهد بود. 
از همین رو شنیده‌های غیر رسمی حاكی است كه محسن فروزان تصمیم دارد بابت اظهارات مالك باشگاه تراكتورسازی و اتهاماتی كه روی آنتن زنده تلویزیون وارد كرده از او شكایت كند. 
او كه این روزها تحت فشار شدیدی قرار دارد بعد از بازی سكوت اختیار كرده و واكنشی به مسائل اخیر نشان نداده و باید دید چه واكنشی خواهد داشت. قرار بوده فروزان دیروز به باشگاه برود و در مورد مسائل پیش آمده با مسؤولان صحبت كند.