جانشینی وینفرد شفر!

جنگ امیر قلعه‌نویی و فرهاد بر سر چیست؟

جانشینی وینفرد شفر!

استقلال تهران در سال‌های گذشته دستخوش حوادث زیادی شده است. جنگ قدرت در این باشگاه همواره با شكست طرفین روبه‌رو بوده است. از روزی كه «سیاست» به بافت‌های این باشگاه نفوذ كرد «فوتبال» رخت بربست و رفت. حالا اگر با معادلات سیاسی این باشگاه آشنا باشید می‌دانید تك‌تك این اتفاقات دلایل مشخص دارند. روزی روزگاری باشگاه پرسپولیس هم با این مشكلات روبه‌رو بود، اما یك پاكسازی شرایط این باشگاه را به حالت ایده‌آل برگرداند، ولی استقلال هر روز وارد بازی‌های پیچیده‌تری می‌شود. این باشگاه ظاهرا از حالت عادی خارج شده و به مراحلی رسیده كه نزدیك به اضطرار است. كاملا پیداست اگر استقلال یكسری اتفاقات درونی را نداشت همین حالا می‌توانست مدعی اول قهرمانی باشد. اگر سراغ بازیكنان این تیم بروید و با آنها به صورت دوستانه حرف بزنید شاید بخشی از این مشكلات را متوجه شوید.
حالا جنگ امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی نمودی از همین مشكلات است؛ مشكل بر سر این‌كه قدرت دست چه كسی باشد؟ آنها دو چهره بزرگ در استقلال هستند و حالا مدعی رسیدن به نیمكت آبی به حساب می‌آیند. جنگ اخیر این دو هم به نوعی جنگ قدرت بوده است. هر چند امیر و فرهاد در این مدت زیاد چیزی علیه هم نگفتند و همواره تلاش می‌كردند در ظاهر نشان دهند بدون مشكل هستند، اما اتفاقات بازی سپاهان و استقلال پرده از همه مشكلات برداشت. قلعه‌نویی پیش از بازی با مجیدی دست نداد و فرهاد هم پس از برد تیمش پستی علیه امیر نوشت. او بدون این‌كه نامی از سرمربی سپاهان بیاورد او را كسی خواند كه دوست ندارد استقلال قهرمان شود. این اظهارات فرهاد نشان داد جنگ بر سر تصاحب نیمكت بالا گرفته است.
این روزها شایعات زیادی درباره بازگشت قلعه‌نویی به استقلال در فصل بعد شنیده می‌شود. شفر نتوانسته نتایج خوبی در داخل بگیرد. این تیم طبیعتا امسال باید قهرمان می‌شد، اما آنها هم جام حذفی را از دست دادند و هم در لیگ برتر شانس چندانی برای قهرمانی ندارند. تنها می‌ماند آسیا. اگر او در لیگ قهرمانان هم ناكام باشد كه دیگر هیچ... .
از سویی فرهاد مجیدی هم آمده تا به آرزوی بزرگش برسد. او می‌خواهد نیمكت را تصاحب كند و مانعی مثل قلعه‌نویی پیش روی خود می‌بیند. فرهاد به همین خاطر از حالا جنگ را علنی كرده و حتی وعده داده در صورت رسیدن به نیمكت، استقلال را از آدم‌های امیر پاكسازی می‌كند. این جنگ می‌تواند ادامه‌دار باشد و طبیعتا جنجال‌های زیادی راه بیندازد. حضور دو استقلالی نامی در این جنگ كافی است تا اتفاقات بزرگی رخ دهد. فرهاد محبوبیت زیادی دارد و امیر قلعه‌نویی هم موفق‌ترین مربی استقلال در لیگ برتر است.