تاج خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌كند

حمله تند كی‌روش به رئیس فدراسیون فوتبال

تاج خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌كند

حمله تند كی‌روش 
به رئیس فدراسیون فوتبال 
تاج خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌كند
كارلوس كی‌روش با حمله‌ای تند به مهدی تاج تایید كرد كه از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شكایت كرده است. او گفت كه شخص تاج باعث شده این شكایت را علیه فدراسیون ایران در بخش حقوقی فیفا باز كند. كارلوس كی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی فعلی تیم ملی كلمبیا، در پاسخ به ایمیل خبرنگار ایسنا، متنی فرستاد كه شكایت رسمی از ایران به فیفا را تایید می‌كرد.
«بله! با نهایت تأسف باید بگویم من از فدراسیون فوتبال ایران به دفتر حقوقی فیفا شكایت كرده‌ام. آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران مرا مجبور كرد تا پرونده شكایت از این فدراسیون را در بخش حقوقی فیفا باز كنم و از فدراسیون ایران شكایت كنم.
از این تصمیم خیلی تأسف می‌خورم، چرا كه بعد از هشت سال حضور و تعهدی كه در تیم ملی ایران برای شادی و رضایت مردم و شناخته شدن در عرصه جهانی فوتبال داشتم، مجبور شدم شكایت كنم. این شكایت به خاطر و نتیجه این مواردی بود كه در زیر می‌آید:
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی كه كسب شد خود را پنهان كرد. در واقع آقای تاج یكی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را كه به ما وعده داده بود، زیر پا گذاشت. آن قول این بود كه او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به‌جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیكنان استفاده نخواهد كرد. متأسفانه او خلاف این وعده عمل كرد.
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نتوانست تعهدات و گفته‌های خود را به نایب‌رئیس، دكتر اسلامیان، كارلوس كی‌روش سرمربی تیم و بازیكنان تیم ملی عملی كند، اعتماد و اعتبار خود را از دست داد.
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمانت‌ها و وعده‌هایی را كه به همه داد زیر پا گذاشت و برنامه‌ها و اهداف تیم ملی فوتبال ایران را خدشه‌دار كرد و باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران گروگان اهداف تیم ملی فوتبال قطر شود. این شرایط خجالت‌آور هیچ‌وقت در طول هشت سال حضور من در تیم ملی ایران رخ نداده بود.
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران كاملا مسؤول این شرایط و اتفاقات است كه بودجه جام جهانی فیفا را برخلاف آن چیزی كه گفته بود اجرایی و عملی كرد.
 به خاطر این حقیقت كه متأسفانه وقتی آقای تاج بعدها تلاش كرد تا از بودجه‌ای كه فیفا به باشگاه‌ها برای حضور در جام جهانی پرداخت می‌كند، استفاده دیگری كند، فیفا متوجه و وارد عمل شد و با اعلام پیامدهای سخت برای بازیكنان و سرمربیان ایران، از این عمل ممانعت به عمل آورد.
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج بعد از ۹ ماه عمل نكردن به وعده‌ها و تعهدات قراردادی‌اش، كاملا با بی‌احترامی رفتار كرد و فاصله گرفت. در طول ۳ ماه ـ به تیم ملی ـ بی‌توجه بود و یك راه‌حل برای جبران و برآورده كردن مسؤولیت‌هایش انجام نداد و من را در یك شرایط نامحترم و غیرقابل قبول مجازات كرد و به من آسیب رساند.
 به خاطر این حقیقت كه آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌كند تا مسؤولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی كشور پنهان كند. او به‌خوبی می‌داند كه این شرایط ارتباطی با این سناریو ندارد، بلكه این مشكل دقیقا و منحصرا از طرف خود او ایجاد شده است و او نتوانست احترامی برای حرف‌ها و مستنداتش داشته باشد.
با آرزوی بهترین‌ها برای تیم ملی ایران