اهوازی‌هایی كه قطارنشین شدند

اهوازی‌هایی كه قطارنشین شدند


 درست است كه سیلاب كارون نتوانست سد دفاعی اهواز را بشكند و تمام‌عیار وارد مركز خوزستان شود، اما روستاهای متعددی در شهرستان اهواز متاثر از آبگرفتگی بودند و حتی زیر آب رفتند. ساكنان روستاهای منطقه بامدژ از جمله آنها بودند كه از همان ابتدای بارش‌ها دچار
سیل زدگی شدند. ساكنان این مناطق حالا روزهاست به ناچار ترك خانه و كاشانه كرده و بخشی از آنها در اردوگاه و بخشی در واگن قطار زندگی می‌كنند. منطقه بامدژ از توابع مركزی شهر اهواز حدود ۱۱ روستا دارد كه با سیلاب اخیر بیشتر روستاها از جمله روستاهای این منطقه كه در مسیر رودخانه دز بودند زیرآب رفتند. در منطقه بامدژ مردم زیادی زندگی می‌كنند كه پس از زیرآب رفتن روستا حدود ۳۰۰ نفر از آنان در واگن‌های قطار شركت راه‌آهن زندگی خود را می‌گذرانند ولی به دلیل نبود خوراك مناسب، وسایل گرمایشی، بهداشتی و نظافتی زندگی برای آنها به سختی می‌گذرد. ساكنان این قطار در گفت‌وگو با مهر گفته‌اند بیش از یك هفته است زیرسقف آهنی واگن‌های قطار زندگی می‌كنند و در شرایط بسیار سختی روزگار می‌گذرانند، چراكه سرویس‌های بهداشتی سیار هنوز جانمایی نشده و شرایط بهداشتی بسیار ضعیف است.
مدیركل راه آهن جنوب اما می‌گوید باوجود گرفتاری خطوط ریلی در آب و سیلاب، هركاری از دست راه‌آهن جنوب برآمده، برای رفاه حال سیل‌زدگان مناطق بامدژ و خاور شهرستان اهواز انجام داده‌اند.
 عبدالكریم درویش‌زاده با اشاره به این‌كه از زمان شروع سیلاب تاكنون به ۴۲۰ خانوار سیل زده بخش‌های بامدژ و خاور واقع در شمال اهواز
خدمات رسانی و ۳۰۰ واگن‌ برای اسكان آنها اختصاص داده شده، می‌افزاید: در ایستگاه بامدژ با ۲۰ واگن به ۲۲۰ خانوار در بامدژ و با استقرار ده واگن در ایستگاه خاور تقریبا به ۲۰۰۰ خانوار خدمات رسانی كرده‌ایم.
وی یادآور می‌شود علاوه بر آب رسانی، برق رسانی، ایجاد سرویس بهداشتی و حمام دربامدژ، كمك به ایاب و ذهاب و تهیه غذای گرم، برای خدمات‌رسانی به مردم با توجه به این‌كه روستا را به طور كامل آب گرفته، ساختمان‌های جانبی ایستگاه بامدژ و مسجد را در اختیار مردم گذاشتیم. حتی موتور برق سیار نیز برای تأمین برق آنها فراهم كرده‌ایم و هر خدمت دیگری كه بتوانیم برای آنها انجام می‌دهیم.