بی‌اختیاری ادرار را به جای پنهان كاری درمان كنید

بی‌اختیاری ادرار را به جای پنهان كاری درمان كنید


رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: افرادی كه دچار مشكلات ادراری هستند نباید این بیماری را پنهان كنند بلكه باید با مراجعه به پزشك به فكر درمان آن باشند، زیرا در غیر این صورت زندگی فردی و اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
دكتر مهری مهراد افزود: افراد وسواسی و مبتلایان به استرس به مرور زمان به بی‌اختیاری ادرار مبتلا می‌شوند ؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این مشكل باید هرچه زودتر اختلالات روانی خود را برطرف كنند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت، ام.اس و پاركینسون و افرادی كه دیسك كمر و مشكلات ستون فقرات دارند، بیشتر دچار بی اختیاری ادرار هستند و باید با تشخیص به موقع درمان شوند.
وی تاكید كرد: 31 درصد زنان در میانسالی به دلیل كمبود استروژن دچار مشكلات ادراری می‌شوند. در واقع زنان قبل و بعد از یائسگی به دلیل كمبود استروژن دچار مشكلات ادراری زیادی می‌شوند.
وی با بیان این‌كه 25 درصد مردان ایرانی نیز مشكلات ادراری دارند، اظهار كرد: به طور متوسط نیمی از مردان بالای 60 سال كشور نیز دچار این مشكل  هستند و حتی بیمارانی داریم كه پنج سال از بی اختیاری ادرار رنج می‌برند و باید هر چه سریع تر برای درمان به پزشك اورولوژیست مراجعه كنند.
این متخصص ادامه داد: سه درصد كودكان كشور نیز بی اختیاری ادرار دارند و در واقع این بیماری به علت اختلال در عصب‌های مثانه بوده و به راحتی به صورت سرپایی و مصرف دارو می‌توانند درمان شوند.
این جراح اورولوژی و مثانه تصریح كرد:
 بی اختیاری ادراری هنگام سرفه و عطسه، پریدن، خندیدن و فعالیت فیزیكی برای فرد ایجاد مشكل می‌كند كه با فیزیوتراپی، لیزر و روش‌های جراحی غیرتهاجمی قابل درمان است. درمان‌های تزریقی و لیزر به‌صورت سرپایی برای افرادی كه دچار بی‌اختیاری ادراری و مشكلات جنسی هستند، بسیار مفید است. / جام‌جم