چرا اكران «رحمان ۱۴۰۰» با تاخیر متوقف شد؟

چرا اكران «رحمان ۱۴۰۰» با تاخیر متوقف شد؟


مدیركل سینمای حرفه‌ای درباره تاخیر در توقف فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فرجی، مدیركل دفتر سینمای حرفه‌ای درباره تاخیر در توقف فیلم رحمان ۱۴۰۰ گفت: در تمام فیلم‌های سینمایی كه پروانه نمایش می‌گیرند بنای ما بر حرفه‌ای بودن تهیه‌كننده و پخش‌كننده است و تاكید می‌كنم در طول سال‌هایی كه در این سمت كار می‌كنم چنین اتفاقی نیفتاده بود و همه تهیه‌كننده‌ها و پخش‌كننده‌ها به‌دلیل اهمیت موضوع، قوانین را رعایت می‌كنند.
فرجی ادامه داد: در اكثر سالن‌ها فیلم رحمان۱۴۰۰، همان نسخه‌ای كه مورد تایید ما بوده و اصلاحات كامل انجام شده نمایش داده شده است، با توجه به این‌كه بازرسان سازمان سینمایی معمولا به‌صورت تصادفی در سالن‌های سینمایی حضور پیدا می‌كنند متاسفانه در هفته اخیر متوجه شدیم در برخی سالن‌های سینما نسخه‌ای كه به صورت كامل اصلاح نشده بود، اكران شده است.
او در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌كه این اشتباه متوجه چه فردی است، توضیح داد: فعلا از نظر حقوقی، پخش‌كننده و تهیه‌كننده باید پاسخگوی این اتفاق باشند و ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم.
فرجی تاكید كرد: انتظار ما بر اخلاق حرفه‌ای‌بودن تهیه كنندگان، پخش‌كنندگان و حتی كارگردان فیلم‌ها در اجرای ضوابط و مقررات و آیین نامه‌های اجرایی مصوب است و سینما نباید به دلیل یك سهل انگاری دچار آسیب شود.
اكران فیلم رحمان ۱۴۰۰ طبق مفاد ماده ۱۸ آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم متوقف شده است.