با تمام وجود برای پرسپولیس بازی کردم

مهدی ترابی ستاره این روزهای پرسپولیس از بازی با سایپا می‌گوید

با تمام وجود برای پرسپولیس بازی کردم

مهدی ترابی، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تیم سابق خود فقط یك نیمه به میدان رفت و موفق شد در همان 45 دقیقه، هم یك پاس گل بدهد و هم یك گل برای سرخ‌ها به ثمر برساند تا سه امتیاز به جیب تیم برانكو ایوانكوویچ برود. این مهاجم ملی‌پوش، پاسخگوی سؤالات ما بود:

 مهدی ترابی، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تیم سابق خود فقط یك نیمه به میدان رفت و موفق شد در همان 45 دقیقه، هم یك پاس گل بدهد و هم یك گل برای سرخ‌ها به ثمر برساند تا سه امتیاز به جیب تیم برانكو ایوانكوویچ برود. این مهاجم ملی‌پوش، پاسخگوی سؤالات ما بود:
 نزدیك بود سایپا برای پرسپولیس دردسرساز شود!
بله. سایپا همیشه تیم قدرتمندی بوده و بازیكنی مثل من كه سال‌ها با پیراهن سایپا بازی می‌كرد، بهتر از دیگران در مورد قدرت این تیم می‌داند. بازیكنان سایپا و همچنین علی دایی در تمام بازی‌های فصل، تلاش می‌كنند تا به بیشترین پیروزی برسند و به‌خصوص در بازی‌هایی مثل استقلال یا پرسپولیس، توان و انگیزه‌ها بالاتر می‌رود، ولی با این حال خدا را شكر می‌كنم كه سه امتیاز را گرفتیم. خودم را مدیون سایپا می‌دانم، ولی من بازیكنی هستم كه دلم می‌خواهد نان سالم و حلال سر سفره ببرم. به همین علت با تمام وجودم برای پرسپولیس بازی كردم و ضمن احترام به سایپا، تلاشم این بود سه امتیاز را برای پرسپولیس به دست بیاورم.
 بازی خوبی هم داشتی. به خودت چه نمره‌ای می‌دهی؟
من دنبال نمره دادن و نمره گرفتن نیستم. برای من دو موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اول این‌كه كاری را انجام بدهم كه مربیان تیم می‌خواهند و با این كار هواداران را شاد كنم و دوم بتوانم در هر دیدار به پیروزی پرسپولیس كمك كنم. اگر این دو اتفاق برای هر بازیكنی رخ بدهد، می‌تواند خود را یك بازیكن موفق بداند و به خودش نمره قبولی بدهد.
 در مورد پاس گلی كه به علیپور دادی و گلی كه زدی، صحبت كن. اوضاع چطور پیش رفت؟
من برای كمك به پرسپولیس به زمین رفتم و وظایفی برعهده‌ام بود كه باید آن را انجام می‌دادم. در صحنه گل دوم، یك لحظه دیدم علیپور در فرصت خوبی قرار دارد و به او پاس دادم كه دیدید علیپور نیز به خوبی از این توپ استفاده كرد. در صحنه گل سوم نیز، موقعیت فوق العاده‌ای برای شوتزنی داشتم كه  از آن استفاده كردم. خدا را شكر می‌كنم این اتفاقات برایم رخ داد.
 بازی چطور بود؟
ما در همان اوایل كار شوكه شدیم، چون گل عجیبی دریافت كردیم. روی آن گل، همه بازیكنان متعجب شدند و چند دقیقه‌ای زمان برد تا به خودمان بیاییم اما تا آخر بازی، توپ و میدان در دست مان بود و همه چیز را تغییر دادیم. برد دلچسبی برای همه‌مان بود.
 با این پیروزی می‌توانیم پرسپولیس را قهرمان لیگ بدانیم؟
هنوز پنج بازی سنگین تا پایان فصل باقی مانده و هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را از حالا قهرمان بداند. از این به بعد هر بازی، بیش از سه امتیاز دارد و به اندازه فینال، حساس است. اتفاقا قرعه سختی هم داریم، زیرا باید با مدعیان قهرمانی مثل سپاهان و تراكتورسازی هم بازی كنیم، ولی با این حال هدف‌مان كسب این عنوان است و برای رسیدن به هدف مان دو برابر گذشته تلاش خواهیم كرد.
 رابطه‌ات با علی دایی چطور است؟
علی آقا همیشه بزرگ‌تر و بهترین مشاور من بودند. ابتدای فصل از او خواستم به پرسپولیس بروم و ایشان وقتی دلایلم را شنید، با درخواستم موافقت كرد تا به پیشرفت من كمك كرده باشد. امیدوارم بتوانم با بازی‌های خوب و پیشرفت بیشتر، جواب زحمات ایشان را بدهم. برای علی دایی همیشه آرزوی موفقیت می‌كنم.
 در حال حاضر مهم‌ترین چالش برای پرسپولیس چیست؟
فشردگی تقویم بازی‌هاست كه همه بازیكنان را اذیت می‌كند. واقعا از این فشردگی خسته شده‌ایم و فكر می‌كنم شرایط می‌توانست بهتر از اینها باشد، ولی با این حال كارمان را ادامه می‌دهیم و با قدرت بیشتری به سمت هدفی كه داریم، یعنی كسب قهرمانی پیش می‌رویم. برخی بازیكنان ما مصدومیت كهنه دارند ولی به خاطر شادی هواداران تمرین و بازی‌ها را ادامه می‌دهند كه این اتفاقات، به هر بازیكنی انگیزه بیشتری می‌دهد.