تأثیر افزایش سرعت مجاز روی تلفات انسانی

تأثیر افزایش سرعت مجاز روی تلفات انسانی


مطالعه انجام شده از طرف انجمن بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریكا (IIHS) نشان می‌دهد افزایش محدودیت سرعت در جاده‌های این كشور باعث شده هزاران نفر جان خود را از دست بدهند. این در صورتی است كه می‌شد جان انسان‌های زیادی را حفظ كرد.
به گزارش پدال و به نقل از  IIHS، افزایش محدودیت سرعت جاده‌های آمریكا در 25 سال گذشته جان حدود 37 هزار نفر را گرفته كه از این آمار 1900 كشته تنها به سال 2017 مربوط می‌شود.
معاون تحقیقات و سرویس‌های آماری انجمن بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریكا چگونگی تحت‌تأثیر گرفتن مرگ‌ومیر جاده‌ای توسط تغییرات محدودیت سرعت‌ها را از سال 1993 تا 2017 بررسی و تحلیل كرده است. با در نظر گرفتن فاكتورهایی همچون تغییرات بیكاری در طول زمان و تعداد رانندگان جوان در جاده‌ها، چارلز فارمر نتیجه گرفته افزایش هشت كیلومتر در ساعت حداكثر سرعت مجاز با افزایش 8 درصدی میزان مرگ‌ومیر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها ارتباط دارد. در نهایت گفته شده 36هزار و 760 مورد فوتی بیشتر در جاده‌های آمریكا نسبت به زمانی كه اگر این تغییرات در افزایش سرعت مجاز صورت نمی‌گرفت وجود داشته است.
ولوو اخیرا اعلام كرده حداكثر سرعت تمامی محصولات خود را از مدل سال 2021 به 180كیلومتر در ساعت محدود خواهد كرد. هاكان ساموئلسن، رئیس و مدیر اجرایی خودروهای ولوو می‌گوید تحقیقات این خودروساز نشان داده محدود كردن سقف سرعت خودروها به تحقق هدف ولوو كه همان جلوگیری از فوت سرنشینان محصولات این برند در تصادفات است كمك خواهد كرد.
او گفته است: با توجه به تحقیقات صورت گرفته ما می‌دانیم كه چگونه موارد فوتی و جرحی را در خودروهایمان حذف كنیم و گرچه محدودیت سرعت یك درمان كامل نیست اما اگر حتی جان یك نفر را نیز حفظ كند ارزشش را خواهد داشت.
البته همه افراد از نتایج این مطالعه قانع نشده‌اند. تام ساروید یكی از كارشناسان ایمنی كه با ان.‌بی.سی‌نیوز مصاحبه كرده می‌گوید، موضوع مهم‌تر در ترافیك‌ها حركت با سرعت‌های ثابت است و این تفاوت بین سریع‌ترین و كندترین خودروهاست كه خطری واقعی محسوب می‌شود.