آیا نسخه جدیدی از مزدا 3 ساخته می‌شود؟

آیا نسخه جدیدی از مزدا 3 ساخته می‌شود؟


كوتا بپو، مدیر برنامه مزدا 3 تایید كرده است كه به ساخت نسخه‌ای هایپر از این خودروی كوچك محبوب تمایل دارد. وی عنوان کرد این تمایل در بخش‌های آمریكایی، ژاپنی و استرالیایی مزدا نیز وجود دارد، اما هنوز این پروژه تایید نشده است.
برخی منابع ناشناس اعلام كرده‌اند كه تایید این نسخه جدید بی شك حتمی است. در واقع، مركز تحقیقات و توسعه آمریكایی این خودروساز اكنون یك نمونه كانسپت تحقیقی را برای این مدل ساخته است. بپو اعلام كرد موتور توربوشارژ 5/2 لیتری چهار سیلندر به كار رفته در مدل سی‌ایكس 9 (CX9) و نسخه‌های ممتاز سی‌ایكس 5  (CX5) و مزدا بی‌شك گزینه خوبی برای این نسخه جدید مزدا 3 است.
این موتور توربو در مدل‌های كراس‌اوور و سدان خانواده قدرت 170 كیلووات و گشتاور 420 نیوتون متر تولید می‌كند. در مقابل، فولكس واگن گلف جی‌تی‌آی قدرت 180 كیلووات و گشتاور 370 نیوتون متر از موتور 0/2 لیتری توربو دارد. گمان می‌رود این نسخه جدید به‌منظور هماهنگی با گشتاور این موتور، به ساختار چهار چرخ فعال مجهز شود. در گذشته و اكنون نیز نسخه‌های چهار چرخ فعال از مزدا 3 در برخی بازارها همچون آمریكای شمالی و ژاپن عرضه شده‌اند. اگر این نسخه ممتاز مزدا 3 تایید شود، مشخص نیست كه با چه نامی عرضه خواهد‌شد. بپو معتقد است این نسخه جدید از مزدا3 در مقایسه با گلف جی‌تی‌آی سریع‌تر و بیشتر دوستدار محیط‌زیست
خواهد بود./ خبر خودرو