كاغذهایی كه دود‌می‌شو‌د

كاغذهایی كه دود‌می‌شو‌د


هر روز حواسمان به نمایشگاه كتاب است و در كنارش هم مراقبیم خبرهای دیگر را از دست ندهیم. خلاصه جایتان خالی است كه ببینید روزنامه‌نگاران گروه فرهنگی با توجه به قیمت كتاب چگونه سعی می‌كنند از بین همه كتاب‌هایی كه می‌خواهند برخی را انتخاب كنند و از بقیه چشم‌پوشی كنند. خلاصه كار خیلی سختی است و احتمالا بقیه علاقه‌مندان به كتاب هم در روزهای نمایشگاه چنین حال و روزی داشته باشند. گفتیم از همین جا با این عزیزان ابراز همدردی كنیم و بگوییم حالتان را می‌فهمیم، هی نوشتیم گرانی كاغذ دارد كتابخوان‌ها را به بیچارگی می‌اندازد، اما... بگذریم و برویم سراغ سوژه‌های امروزمان.
روز گذشته رهبر معظم انقلاب به بازدید سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب رفت و مثل اغلب سال‌ها با ناشران و اهالی كتاب گفت‌وگو كرده است. محمدصادق علیزاده، دبیر گروهمان كه هر قدر از كتاب خواندن‌های مداوم و پیوسته‌اش بگوییم كم است، رفته سراغ این دیدار و ابعاد مختلفی از آن را بررسی كرده است.
بروید صفحه 10
گفتیم كه كاغذ آنقدر گران شد كه نفس كتاب را گرفت، حالا فكرش را بكنید در این وانفسای گرانی كاغذ و بدبختی‌های بی‌شمار یار مهربان كاغذ برای سیگار وارد می‌شود، آن هم با گشاده‌دستی كه نگو و نپرس. امروز در همین صفحه رفته‌ایم سراغ این اتفاق و ببینیم چرا كاغذهایی كه كتاب می‌شو‌د، این همه سخت می‌آیند و كاغذهایی كه دود می‌شو‌د و می‌رو‌د هوا چنین سرخوشانه و در استقبال وارد مرزهای ایران می‌شو‌د. ماجرای تلخی است... .
و اما در صفحه 11 ساناز قنبری كه یك وطن‌دوست دو آتشه هم هست رفته سراغ بازیگر یكی از فیلم‌های به‌یاد‌ماندنی و مهمی كه درباره خلیج فارس ساخته شده است. مجید مظفری از اتفاقات و ماجراهای این فیلم می‌گوید و شما هم می‌توانید امروز كه روز خلیج‌فارس هم هست، آن را بخوانید و لذت ببرید.
از صفحه 12 شروع كنیم. پیش از این‌كه امسال به‌نام سال رونق تولید رقم بخورد بچه‌های فرهنگی یك پای مهم حمایت از تولیدات داخلی در حوزه فرهنگ و صنایع فرهنگی بودند. نامگذاری امسال هم كه این مساله را مضاعف كرد. همین هم شد كه میثم‌خان اسماعیلی كه از زعمای جام‌جمیون و گروه فرهنگی محسوب می‌شوند برود سراغ یكی از برندهای مهم صنایع‌ فرهنگی و كمی از این برند بگوید. خودكار كیان كه احتمالا در محضر دوستان بوده و هست. خودكاری كه در همین داخل ایران تولید می‌شود. ما هم رفتیم سراغ این موضوع كه بفهمیم دوستان تولیدكننده ما در كیان چه می‌كنند و اوضاع و احوال‌شان چطور است. طالب بودید در جا ورق بزنید و بروید صفحه 12 كه آخرین صفحه ما هم محسوب می‌شود.