پایان جنگ با مرگ

پایان جنگ با مرگ

مهندس عمران جوانی كه ده سال قبل اولین آلبوم خودش را منتشر كرده و در این سال‌ها با برگزاری تعداد زیادی كنسرت در داخل و خارج ایران به یكی از ستاره‌های موسیقی پاپ تبدیل شده بود در نهایت تسلیم پنجه‌های قدرتمند بیماری و راهی دیار باقی شد. بله صحبت از بهنام صفوی است. عبارتی كه حالا باید یك واژه «مرحوم» را هم پیش از نامش قرار داد و برایش طلب مغفرت كرد. صفوی از شش سال قبل مبتلا به تومور مغزی شده بود.
تلاش برای درمان
هر چند تصور می‌شد عمل جراحی سال 94، حال خواننده جوان را خیلی بهتر كرده و حتی پای او را دوباره به سن سالن‌های كنسرت باز كرد اما بیماری قدرتمندتر از آن بود که به این راحتی، بهنام 34 ساله را رها كند.
صفوی برای تكمیل معالجاتش راهی آلمان شد تا شاید پنجه‌های متبحر پروفسور سمیعی معجزه كنند و پنجه‌های بیماری را عقب برانند. اما باز هم افاقه نكرد تا این‌که خبر برسد در بیمارستانی در اصفهان،‌ این دنیا را ترك و راهی دیار آخرت شده است.
محمدعلی صفوی پدر بهنام صفوی گفته است مراسم تشییع و تدفین این هنرمند عرصه موسیقی كه صبح دیروز در بیمارستان میلاد اصفهان دارفانی را وداع گفت در شاهین‌شهر برگزار می شود.
 زمان تشییع بهنام صفوی هنوز مشخص نشده است و پس از تصمیم خانواده وی اطلاع‌رسانی خواهد شد. دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم با انتشار بیانیه‌ای، درگذشت این خواننده جوان را تسلیت گفته است.
در بخشی از این پیام آمده است: «در میانه بهاری دیگر، بهنام صفوی خواننده سرشناس حوزه موسیقی پاپ كشور در فرجام صبوری‌ای شش ساله در بستر رنج و بیماری، با جمع وسیع اهالی هنر شریف موسیقی و دوستدارانی كه با آثار او خاطراتی ناگسستنی دارند، وداع گفت.»
رضا فوادیان، مدیر برنامه‌هایش هم به خبرآنلاین گفته است كه او از آبان گذشته پس از عمل جراحی دومش كه در آلمان توسط پرفسور سمیعی انجام شد، حال جسمانی‌اش وخیم شد و به بیمارستان احسان منتقل شد.
 او تا اوایل اسفند در بیمارستان بستری بود. سپس با همان شرایط ای‌سی‌یو به منزل منتقل شد و حدود ۲۰ روز پیش بنا به شرایط آب و هوای تهران و همچنین حضور پدر و مادرش در شاهین‌شهر، به اصفهان انتقال یافت.» فوادیان همچنین گفته كه او این روزها مشكل تنفسی شدیدی داشت و اكسیژن خونش هم پایین آمده بود، به همین دلیل در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شد و متاسفانه درگذشت.

صدایی كه خاطره شد
او با پیانو در زمان كودكیش پا به دنیای موسیقی گذاشت و بعد قدم به قدم در این مسیر پیش رفت و سال 88 بود كه با «عشق من باش» سر و صدا به پا كرد. «آرامش» و «فوق‌العاده» آلبوم‌های بعدی او بودند كه در سال‌های 91 و93 منتشر شدند. بعد هم كه ماجرای تلخ بیماری و اولین عمل موفقیت‌آمیزش پیش آمد، صفوی مدتی بعد یعنی در سال 95 آلبوم «معجزه» را منتشر كرد.
تیتراژهای ماندگار
در كنار این آلبوم‌ها و كنسرت‌هایی كه حتی در زمان بیماری‌اش ادامه داشتند، او به‌واسطه تك آهنگ‌هایش كم و بیش در قاب تلویزیون حاضر می‌شد، تا جایی كه كمتر پیش می‌آید كسی تلویزیون ببیند و حواسش به رادیو باشد اما او را نشنیده و ندیده باشد.
«خدا» عنوان یكی از این آهنگ‌هاست كه در رمضان 1394 به‌عنوان تیتراژ برنامه «ماه سپید» كه ویژه برنامه شبكه سوم سیما بود، روی آنتن رفت و بعد از آن دیگر سالی نبود كه در شبكه‌ای این آهنگ به بهانه‌ای در یك برنامه پخش نشود. یكی دیگر از خاطره‌های ماه رمضانی او كه در آن سال هر شب پخش می‌شد، آهنگ «دعا می‌كنم» است كه در سال 95، شروع‌كننده برنامه جشن رمضان بود.
علاوه بر این دو قطعه ماه رمضانی، «احساس عجیب» آهنگ دیگری است كه تا مدت‌ها از برنامه صبحی دیگر پخش می‌شد، این آهنگ هم با وجود ریتم شادی كه دارد، در آن مثل دو قطعه مناسبتی او كه به آن اشاره شد، صحبت از مهربانی‌های خداوند است، نكته‌ای كه در خیلی از آهنگ‌های او به گوش می‌خورد و آنها را بین مخاطبانش ماندگار كرده است.
«الهی» هم عنوان قطعه دیگری است كه تیتراژ برنامه «طبیب» بود و محتوای آن مثل برخی دیگر از آهنگ‌های او كه اغلب حس و حال مثبتی را به همراه دارد، است.
معیار انتخاب ‌ها
او كه در كارهای مختلفی مثل «اخراجی‌ها 3» و «قلاده‌های طلا» هم با صدایش حضور داشت، درباره انتخاب این‌كارها در یكی از گفت‌وگوهایی كه داشت، بیان كرده بود: در زمینه خواندن تیتراژ یك سریال یا برنامه، ستون و بدنه اصلی اثری كه می‌خواهم برای آن بخوانم برایم اهمیت بسیاری دارد چرا‌كه روی پذیرفتن یا نپذیرفتن آن پیشنهاد
 تأثیر می‌گذارد.
صفوی با این نگاه در كنار كارهایی كه به آنها اشاره شد، موزیك ویدئوهایی را برای برخی از برنامه‌ها از جمله سال تحویل و... منتشر كرد كه برخی از آنها هنوز كه هنوز است از شبكه‌های مختلف پخش می‌شوند و یاد او را برای طرفداران و جامعه هنری زنده نگه داشته‌اند.