توضیحات نماینده صدا و سیما  درباره روند پخش آگهی‌های بازرگانی شركت پدیده

توضیحات نماینده صدا و سیما درباره روند پخش آگهی‌های بازرگانی شركت پدیده

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شركت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی كشور، به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.
به گزارش میزان، پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذكرات لازم قانونی توسط وی، از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی كشور و سازمان جهاد كشاورزی استان خراسان رضوی خواسته شد به بیان مطالب خود بپردازند. عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذكرات قانونی صادرشده از سوی سازمان‌های مسؤول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی و... از جمله مواردی است كه توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی كشور به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شركت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شد.
 پس از بیان تخلفات متعدد متهمان توسط چند نفر از نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، رئیس دادگاه از نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی و یكی از نمایندگان جمعی از شكات حاضر در جلسه خواست به بیان مطالب و شكایت خود بپردازند.
 یكی از مالباختگان گفت: جمع زیادی از مردم تحت‌تاثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ها قرار گرفتند و براساس اعتمادی كه پیدا كردند در این پروژه، سرمایه‌گذاری كردند. پس از استماع سخنان چند نفر دیگر از نمایندگان شكات در جلسه، حسابرس ویژه پرونده، به ارائه گزارشی از نحوه تخلفات صورت‌پذیرفته توسط مسؤولان شركت پدیده پرداخت.
 در این هنگام قاضی منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ها درخصوص این شركت، از نمایندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست در پی مطالب عنوان‌شده توسط نمایندگان شكات و سهامداران، توضیحات خود را ارائه کند. براین اساس نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون صورت پذیرفته و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شركت توسط مقام قضایی از طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.
 در ادامه انتظاری مدیرعامل فعلی شركت پدیده گفت: پس از تغییرات مدیریتی و حضور ما در این شركت، تلاش فراوانی برای برطرف شدن مشكلات موجود صورت پذیرفته است. در عین حال نوسانات در حوزه اقتصادی موجب شد امكان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد.
 قاضی منصوری با تذكر موارد قانونی لازم به حاضران، ادامه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شركت پدیده را به صبح امروز موكول كرد.