پیدا کردن طعمه

پیدا کردن طعمه

سه دوست كه در مهمانی شبانه نقشه دزدی از صرافی‌ها را طراحی و اجرا كرده بودند، هنگام شكار چهارمین طعمه خود دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل اسفند سال گذشته كارمند یك صرافی با حضوردر شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از سه مرد به اتهام آدمربایی و سرقت كیف پر از سكه‌اش شكایت كرد .
پس از این شكایت با دستور بازپرس سهرابی، تحقیقات ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد .
 شاكی به افسر تحقیق گفت: مردی خودش را تاجر معرفی كرد و به بهانه این‌كه می‌خواهد از ایران برود چند بار به صرافی‌ام آمد و دلار خرید. یك روز به صرافی آمد و ده هزار دلار خواست و سه میلیون تومان بیعانه داد. ترسیدم سرم كلاه برود، به همین خاطر به جای دلارها هشت سكه طلا بردم. قرار ملاقات در شمال تهران بود. وقتی سوار خودروی پژو‌اش شدم، دو مرد جوان كه چاقو و چوب به دست داشتند سمتمان آمدند. مرا به مرگ تهدید كردند و كتكم زدند. آنها می‌گفتند كه من مزاحم خواهرشان شده‌ام و بعد از چند روز تعقیب مرا یافته‌اند و می‌خواهند تنبیهم كنند كه دیگر مزاحم خواهرشان نشوم. آنها كیف سكه‌ها را دزدیدند و مرا از خودرو بیرون انداختند. بعد از رفتن آنها تازه متوجه همدستی خریدار دلار با سارقان شدم. 
پلیس در جست‌وجوی سارقان بود تا این‌كه چند هفته بعد، دو مرد كه كارمندان دو صرافی بودند با حضور در پلیس آگاهی از سه سارق شكایت كردند. با تحقیق از آنها معلوم شد این دو نفر هم مثل شاكی نخست مورد سرقت قرار گرفته‌اند. سارقان از هر كدام ده هزار دلار سرقت كرده بودند. ماموران كه احتمال می‌دادند سارقان سراغ صرافی‌های دیگر هم بروند مشخصات و عكس‌های آنها را در اختیار مدیران صرافی‌ها قرار داده و از آنها خواستند اگر دزدان به مغازه شان آمدند به پلیس خبر دهند. سه روز پیش، مرد صرافی باپلیس تماس گرفت و خبر از حضور یكی از سارقان در صرافی‌اش داد. ماموران برای دستگیری سارق به آنجا رفتند كه متهم با شك كردن به مرد صراف از مغازه فرار كرد. ماموران او را تعقیب كرده و دستگیرش كردند. متهم در بازجویی پلیسی منكر جرایم شد اما در مواجهه حضوری با شاكیان گفت: با همدستانم در یك مهمانی شبانه آشنا شده و نقشه سرقت از صرافی‌ها را طراحی كردیم. ابتدا اعتماد صراف‌ها را جلب كرده و بعد از آنها سرقت می‌كردیم.
با اعتراف متهم، همدستانش هم دستگیر شده و به جرایم خود اعتراف كردند.