خلیل‌زاده: احتمالا نه، پرسپولیس حتما قهرمان می‌شود!

خلیل‌زاده: احتمالا نه، پرسپولیس حتما قهرمان می‌شود!

 فقط یك روز دیگر تا شروع هفته پایانی لیگ برتر در فصل هجدهم باقی مانده و پس از آن، قهرمان از میان پرسپولیس و سپاهان تعیین می‌شود. از بین استقلال، تراكتورسازی و پدیده نیز، دو تیم دیگر شانس دارند تا به سهمیه آسیایی برسند. در همین شرایط با شجاع خلیل‌زاده به گفت‌وگو پرداختیم. مدافع شمالی پرسپولیس كه طی دو فصل اخیر، شرایط بسیار خوبی به لحاظ فنی داشت اما از نظر اخلاقی بارها مورد سرزنش اهالی فوتبال قرار گرفت، اعتقاد دارد پرسپولیس برای رقم زدن قهرمانی، كافی است خودِ خودش باشد.
او گفت: «اگر 6ـ 5 بازی اخیر ما را به‌صورت كامل دیده باشید، بهتر می‌دانید كه پرسپولیس از همه نظر سرتر از حریفانش بازی كرد ولی نتوانست به حق خودش یعنی كسب پیروزی برسد. ما جلوی ذوب آهن در اصفهان و برابر سپاهان در تهران، شایسته كسب برد بودیم.
 مقابل تراكتورسازی هم فقط چند دقیقه كم آوردیم. برابر ماشین‌سازی نیز، یك پنالتی گرفتیم، دوبار به تیر دروازه زدیم و بارها موقعیت گلزنی ساختیم كه اگر بدشانسی در میان نبود، قطعا كار را تمام می‌كردیم. در بازی با الاهلی و پاختاكور هم آمار و ارقام نشان می‌دهد بهتر از هر دو حریف بودیم و باختیم.»
شجاع ادامه داد: «در این فصل هر اتفاقی كه فكرش را كنید، برای تیم ما رقم خورد. از محرومیت در نقل و انتقالات گرفته تا اشتباهات داوری، بدشانسی، مصدومیت بازیكنان، محرومیت‌های پی در پی و... سایر تیم‌ها هم قوی تر شده بودند و در مقابل پرسپولیس، عملكرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند ولی هنوز هم صدرنشین جدول هستیم و شانس اول قهرمانی. این اتفاق، به سادگی رقم نمی‌خورد. تلاش همه بازیكنان بوده كه تیم تا اینجا توانسته خودش را بالا بكشد. حالا هم به شما می‌گویم، احتمالا نه بلكه پرسپولیس قطعا و حتما قهرمان لیگ می‌شود و با این قهرمانی، جواب خیلی‌ها را می‌دهیم.»
 او در خصوص جو تیم بعد از تساوی مقابل ماشین‌سازی افزود: «اتفاق خاصی رخ نداد. همه كسانی كه بازی را دیدند، می‌دانند كه ما چقدر خوب بودیم و فرصت‌ها را از دست دادیم. هر كدام از آن توپ‌ها به گل تبدیل می‌شد، یك گام دیگر ما را به قهرمانی نزدیك می‌كرد اما بدشانسی آوردیم. هر وقت هم خواستیم به بازی شور بدهیم، با وقت‌كشی حریف روبه‌رو شدیم اما این مسائل برای تیمی مثل پرسپولیس اهمیت ندارد. ما می‌دانستیم كه باید از دو بازی آخر، 4 امتیاز بگیریم اما حالا شرایط به شكلی رقم خورده كه از دیدار با پارس جنوبی یك امتیاز هم بگیریم، قهرمان خواهیم شد و كار را تمام می‌كنیم.»