لیست مجرمان خطرناك  برای قتل در زندان

مرد زندانی برای سومین بار متهم به ارتکاب جنایت شد

لیست مجرمان خطرناك برای قتل در زندان

مرد جنایتكار كه به‌خاطر قتل دو نفر در زندان بود، با همدستی دوستش سومین قربانی‌اش را در زندان كشت. متهمان در جریان این درگیری مرگبار در زندان، درصدد قتل زندانی دیگری هم بودند كه ناكام ماندند .
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 22 دوشنبه بیستم خرداد امسال یكی از مسؤولان زندان تهران بزرگ در تماس با كامران رضوانی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی پایتخت، او را در جریان درگیری مرگباری میان دو زندانی با یك زندانی جوان دیگر قرار دادند. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا درآنجا حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه نشان داد كه پسر 22 ساله زندانی براثر اصابت ضربه‌های متعدد چاقو كه دو زندانی دیگر بر بدن او در سالن یكی از اندرزگاه‌های زندان وارد كرده‌اند به‌شدت زخمی شده و به درمانگاه زندان منتقل شده اما به‌دلیل شدت جراحات فوت كرده است.
با مرگ او روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جسد زندانی 22 ساله به نام علیرضا با دستور بازپرس جنایی به پزشكی‌قانونی منتقل شد. در جریان تحقیقات بازپرس جنایی و ماموران تحقیق پلیس آگاهی معلوم شد كه عاملان این جنایت دو زندانی به نام‌های محمدرضا و حمیدرضا هستند.
در این مرحله ماموران به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان پرداختند كه صحنه به صحنه درگیری و حمله مرگبار را ثبت كرده بودند و فیلم‌ها نشان می‌داد متهمان با تیزی دست‌ساز، زندانی 22 ساله را به قتل رسانده‌اند.
در این مرحله از تحقیقات معلوم شد كه علیرضا به اتهام توهین از بیست و چهارم تیر سال گذشته از سوی پلیس بازداشت و روانه زندان تهران بزرگ شده بود. او بعداز محاكمه در یكی از دادگاه‌های تهران به هشت سال حبس محكوم شده و دوره محكومیت خود را در زندان سپری می‌كرده است.
مجرمان سابقه دار
همچنین معلوم شد كه دو عامل جنایت نیز سوابق كیفری دارند. تحقیقات بازپرس جنایی در این باره نشان می‌داد كه یكی از متهمان به قتل به نام محمدرضا دارای 20 فقره سابقه كیفری در زمینه جرایم مختلف از جمله موادمخدر بوده كه حتی یكی از محكومیت‌های او حبس در ارتباط با مشاركت در آدم‌ربایی فردی در شهر ملارد بوده و به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به حبس ابد محكوم شده و یك زندانی حبس ابدی است. دیگر همدست وی نیز كه حمیدرضا نام دارد، سال 88 در یكی از محله‌های تهران با مردی به نام علیرضا درگیر شده و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. بابت این جنایت حكم قصاص گرفته و زیر تیغ بوده تا این كه بعد از چند سال در جریان درگیری درون گروهی میان زندانیان با یكی از مردان زندانی دعوا كرده و با تیزی دست ساز او را به قتل می‌رساند.
در ادامه او بابت این قتل هم در دادگاه محاكمه و به قصاص محكوم شده بود. این زندانی قصاصی حتی چندی پیش نیز به‌دلیل درگیری و دعوا ی درون گروهی، زندانی دیگری را زخمی كرده بود. این دو زندانی در حالی كه در زندان رجایی شهر كرج دوره محكومیت خود را سپری می‌كردند اقدام به كلاهبرداری تلفنی كرده و پس از افشای این موضوع از یك سال و نیم پیش به زندان تهران بزرگ منتقل شده بودند.
با مشخص شدن این موضوع، ماموران با دستور بازپرس جنایی به طور جداگانه از متهمان پرونده تحقیق كردند.
​​​​​​​
انگیزه عجیب برای قتل
محمدرضا، زندانی حبس ابدی ادعای عجیبی را مطرح كرد و گفت: زمانی كه همراه حمیدرضا به زندان تهران بزرگ منتقل شدیم چندبار از مسؤولان زندان خواستیم كه ما را دوباره به زندان رجایی شهر كرج منتقل كنند كه این درخواست‌هایمان به خاطر كلاهبرداری‌های كه درآنجا انجام داده بودیم مورد موافقت قرار نگرفت.
در این زندان با علیرضا-مقتول - آشنا شده و شماره تلفن همراه دخترم را به او دادم و خواستم كه با وی تماس بگیرد و از او بخواهد تا به كارتم در زندان پول واریز كند. اما خبری از دخترم نشد و از طریق خانواده ام متوجه شدم كه او بعداز تماس تلفنی با این زندانی ناپدید شده و خانواده ام از او خبری ندارند. تصور می‌كردم علیرضا در ناپدید شدن دخترم نقش دارد. چند بار با او صحبت كردم كه جواب درستی نداد. موضوع را به حمیدرضا گفتم و قرار شد، علیرضا را بكشیم. از سوی دیگر تصمیم گرفتیم یكی دیگر از زندانی‌ها را به‌خاطر توهین به قتل برسانیم. شب حادثه هنگام تقسیم شام به سمت علیرضا رفته و او را با ضربه‌های تیزی دست‌ساز مجروح كردیم. به سمت دومین طعمه رفتیم كه قبل از كشتن او، ماموران سر رسیدند و دستگیر شدیم.
این در حالی بود كه حمیدرضا، مرد اعدامی نیز گفته‌های همدست خود را تایید كرد و گفته‌های مشابهی را مطرح كرد .
برای دو زندانی متهم به قتل قرار بازداشت موقت صادر و آنها برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. همچنین قرار شد كارشناسان پزشكی قانونی نیز نظر دهند كه كدام ضربه‌های وارده بر بدن مقتول كشنده بوده است.