نَقد

نَقد


داریوش كاردان مجری،‌ بازیگر و كارگردان در گفت‌وگو با خبرگزاری صبا گفته است:
    در عرصه اجرا یا من توبه كرده‌ام یا دوستان من را توبه داده‌اند! متاسفانه الان تلویزیون آن‌قدر غرق در معروفیت شده كه فضای اجرا سردرگم شده است. با تمام احترامی كه برای بازیگران قائل هستم ولی این‌ افراد را آورده‌اند به عنوان مجری در برنامه‌ها و یك ستاره مربع هم كنارشان گذاشته‌اند.
    تكلیف اجرا در صدا و سیما معلوم نیست. آمدن خوانندگان و بازیگران از سینما و تلویزیون به عرصه اجرا باعث شده‌ است مجریان باسابقه و كاربلد كم‌كم در حاشیه بروند و انگار فقط چهار پنج نفر بلد هستند اجرا كنند؛ تازه اگر بلد باشند.
    «كاردان‌ها» آخرین كار اجرای من بدون هزینه با دكوری ساده در قالب گفت‌وگوهای بسیار خوب و مفید با علی مطهری، بیژن زنگنه و از هنرپیشه‌ها سعید راد بود. از بین همه، كاردان‌ها را انتخاب كرده بودیم، كسانی كه بسیار كاربلد بودند. نمی‌دانم تا چه حد كاردان‌ها دیده شد ولی كار خوبی بود كه در عید ۹۷ هر شب پخش شد و بعد از عید هم قرار بود هر هفته یك قسمت پخش شود و نمی‌دانم چه شد كه بدون هیچ‌گونه توضیحی كركره برنامه را پایین كشیدند و من هم دیگر پیگیری نكردم.
    استفاده از چهره‌های شاخص بازیگری اگر كاربلد باشند هیچ اشكالی ندارد ولی این‌كه حضور افراد شاخص فقط برای جذب مخاطب باشد و بعد، از مخاطبان استفاده مالی كنند این خطرناك است. در این مدت حضور برخی چهره‌های مشهور به عرصه اجرا لطمه زده و حرفه اجرا مورد بی‌مهری قرار گرفته و بهتر است از مجریان تلویزیون در برنامه‌ها استفاده كنند یا مجری جدید تربیت كنند.