حالا كه می‌بری!

حالا كه می‌بری!


 نمك‌نشناس و ناسپاس نیستیم و قدردان همه زحمات و تلاش‌های جناب كی‌روش هم در دوره سرمربی‌گری‌اش برای تیم ملی فوتبال ایران هستیم، اما با احتساب بازی اخیر ایران و سوریه كه با برد پنج بر صفر ما به پایان رسید و تا همین پایان نیمه اول بازی دوستانه ایران و كره‌جنوبی كه با تساوی صفر - صفر تمام شد و می‌توانست چند گل برای دو تیم داشته باشد، مهر آقای مارك ویلموتس بلژیكی به دلمان نشسته است و دست‌كم بازی سراسر جذاب و هجومی ایران كه بازیكنان ما، مدام تشنه برد و گل‌زدن هستند؛ ضمن اعلام این نكته كه تا هنگام نگارش این سطور، بازی دو تیم ایران و كره‌جنوبی، هنوز در جریان بود و ما از نتیجه پایانی بی‌اطلاع بودیم تا آن لحظه، اگر بپرسید ربط فوتبال به پشت‌صحنه فرهنگی ما چیست، باید عرض مكتوب كنیم كه وقتی مسابقاتی در این سطح برگزار می‌شود، همكاران تحریریه ابدا نمی‌توانند آن تلویزیون 21‌اینچ گروه ورزشی را نادیده بگیرند. ضمن این‌كه اگر ریا نباشد، ما هم علاقه وافری به فوتبال داریم و دست‌كم به عنوان بیننده آن را دنبال می‌كنیم.
در همین صفحه‌ای كه پیش‌روی شماست، محمدصادق علیزاده، دبیر جوان گروه، به مناسبت سالروز تخریب قبرستان بقیع در سال 1305 هجری شمسی كه به دستور وهابیون و پدر همین پادشاه فعلی عربستان سعودی انجام شد، گزارشی پرنكته تدارك دیده كه خواندنش توصیه می‌شود؛ این‌كه چرا این قبرستان مشهور اهمیت دارد و چرا در تاریخ ذكر شده، مورد تعرض و تخریب قرار گرفت.
محمد معتمدی، خواننده خوب و خوش‌صدای موسیقی سنتی كشورمان كه معرف حضور است. صابر محمدی، همكار خوشفكر و خوش‌قلم ما به بهانه انتشار آلبوم «حالا كه می‌روی» و اجرایی كردن پروژه «هنر برای همه» در آخر خرداد، سراغ دلایل محبوبیت روزافزون این هنرمند رفته است كه پیشنهاد می‌كنیم ماحصل آن را در صفحه 10 بخوانید.
دیگر همكارمان ساناز قنبری هم در صفحه 11 با علی شاه‌محمدی، كارگردان فیلم مستند «شهسوار» گفت‌وگو كرده است؛ شهسوار به زندگی پرفراز و‌نشیب ورزشی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی غلامرضا تختی قهرمان كشتی ایران و جهان می‌پردازد. اگر دوست دارید این مستند را ببینید، سری به گروه سینمایی هنر و تجربه بزنید و بعد هم مصاحبه خبرنگار سینمایی ما را با كارگردان شهسوار بخوانید.
صفحه 12 امروز هم اختصاص دارد به گفت‌وگوی محمدرضا كائینی، پژوهشگر تاریخ با قاسم امانی، فرزند محمدصادق امانی، یكی از اعضای شاخص فداییان‌اسلام. آن‌طور كه همكار ما در شروع اشاره این مصاحبه آورده، «قاسم امانی در نیم‌قرن اخیر كمتر به گفت‌وگو و روایت خاطرات خویش، روی خوش نشان داده است و این مصاحبه در عداد معدود گفتارهای تاریخی اوست.» بنابراین خواندن این گفت‌وگو را از دست ندهید.