اكران مستند اسكورسیزی درباره باب دیلن از امروز

اكران مستند اسكورسیزی درباره باب دیلن از امروز


 اگر از دوستداران باب دیلن هستید رویترز خبر خوبی برای شما دارد. آن‌طور كه ایسنا خبر این خبرگزاری را ترجمه كرده مستند جدید مارتین اسكورسیزی درباره باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای برنده نوبل ادبیات از امروز (چهارشنبه) در شبكه نتفلیكس و همزمان با اكران محدود در سینما رونمایی می‌شود. این مستند با عنوان Rolling Thunder Revue روایتگر داستان یكی از عجیب‌ترین تورهای كنسرت باب دیلن در سال ۱۹۷۵ در آمریكاست. باب دیلن در این تور كنسرت‌ها به‌‌رغم این‌كه به یك ستاره سرشناس در عرصه موسیقی تبدیل شده بود به اجرا در سالن‌های كوچك می‌پرداخت و هدفش ایجاد رابطه‌ای نزدیك‌تر با هوادارانش در شهرهای كوچك‌تر بود. او این تور موسیقی را نه یك موفقیت بلكه یك ماجراجویی توصیف می‌كند.
دیلن در سال ۱۹۷۸ بخش‌هایی از تصاویر موجود این كنسرت را در قالب یك مستند به نام «رینالدو و كلارا» كارگردانی كرد كه بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آخرین تجربه او را در عرصه كارگردانی رقم زد.
مارتین اسكورسیزی در مستند جدیدش از بیش از صد ساعت از تصاویر فیلمبرداری‌شده در سال ۱۹۷۵ استفاده كرده است كه با توضیحات خود باب دیلن و همچنین مصاحبه با برخی چهره‌های معروف سینما چون شارون استون همراه است كه به نوعی با این كنسرت همكاری می‌كردند.
اسكورسیزی در سال ۲۰۰۵ نیز مستندی درباره باب دیلن ساخته بود كه البته رویكرد كاملا متفاوتی داشت و به مراحل تبدیل شدن او از یك دانش‌آموز ترك تحصیلی در نیویورك دهه ۶۰ میلادی به یك ستاره موسیقی راك بین‌المللی می‌پرداخت.