تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها ثمره الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا

تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها ثمره الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا


وزیر نیرو گفت: در شرایط فعلی، الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تأثیر به سزایی در افزایش تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها خواهد داشت.
به گزارش مهر، رضا اردكانیان در نشست خبری امضای هشت سند همكاری میان ایران و روسیه گفت: این مساله پنهانی نیست كه در شرایط فعلی، الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تحرك وسیع‌تر در توسعه روابط اقتصادی با همسایگان تأثیر به سزایی در افزایش تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها خواهد داشت.
براین اساس وزارت نیرو به عنوان مسؤول كمیسیون اقتصادی و تجاری ایران با روسیه، افغانستان، تاجیكستان و ارمنستان وظیفه قابل ملاحظه‌ای در عملیاتی كردن این راهبرد جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به این‌كه روسیه و قزاقستان از بزرگ‌ترین صادركنندگان غلات هستند، طبیعتا با عملیاتی شدن موافقت‌نامه اوراسیا مسیر ترانزیت شمال -جنوب می‌تواند به‌عنوان یك امتیاز در اختیار این دو كشور قرار بگیرد تا محصولات خود را از یك مسیر به مراتب كوتاه‌تر از مسیر فعلی صادر كنند.  در حال حاضر توافق‌های خوبی میان جهاد كشاورزی و دستگاه‌های مسؤول در روسیه برقرار شده كه امیدواریم با رفع برخی تنگناهای مربوط به مراودات مالی این كار سرعت بیشتری بگیرد.