ملاقات كارلوس باعنابی ها

كلمبیا، بامداد فردا در كوپا آمه ریكا به مصاف قطر می‌رود

ملاقات كارلوس باعنابی ها

 ساعت 2 بامداد به وقت تهران، كارلوس كی‌روش در دومین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی كلمبیا، یك حریف آشنا پیش روی خود دارد. تیم ملی كلمبیا كه بین هواداران فوتبال این كشور به «تب‌زرد» معروف است، بعد از بردن تیم ملی آرژانتین در نخستین بازی خود در كوپا آمه‌ریكا، حالا به مصاف تیم ملی قطر می‌رود.
قطر همان تیمی است كه آنالیز كاملش قبل از بازی نیمه نهایی ایران و ژاپن در جام ملت‌های 2019، در اختیار كی روش و دستیارانش قرار داشت. ایران اگر ژاپن را می‌برد باید به مصاف قطر می‌رفت، اما افسوس بزرگ برای كی‌روش با شكست ایران مقابل ژاپن رقم خورد. فینال ایران - قطر می‌توانست پایان باشكوهی باشد برای هشت سال حضور كی روش روی نیمكت ایران، اما این فینال هرگز شكل نگرفت. حالا به فاصله شش ماه از پایان جام ملت‌های آسیا، مرد پرتغالی از ایران به كلمبیا رفته و در حال آنالیز دوباره قطر برای بازی با این حریف در مرحله گروهی كوپا‌آمه‌ریكا است.
تساوی روز نخست قطر برابر پاراگوئه نشان داد این تیم آسیایی تیم دست و پا بسته‌ای نیست. با این حال نكته امیدواركننده برای كلمبیا این است كه كارلوس كی‌روش برابر قطر ركورد خوبی داشته است. از سال ۲۰۱۱ كه این مربی هدایت ایران را به‌عهده گرفت تا سال ۲۰۱۹، این مربی هشت بار برابر قطر قرار گرفته و هیچ گاه شكست نخورده است. در این مدت كی‌روش با تیم ملی ایران پنج‌بار قطر را شكست داده و حالا كلمبیایی‌ها امیدوارند ششمین برد كی‌روش مقابل قطر، با هدایت تیم ملی كلمبیا باشد. نتایج هشت بازی ایران و قطر با هدایت كارلوس كی‌روش در زیر آمده است:
قطر یک - ایران یک (دوحه - مقدماتی جام جهانی 2014)
ایران 2 - قطر 2 (تهران - مقدماتی جام جهانی 2014)
ایران صفر - قطر صفر (تهران - مقدماتی جام جهانی 2014)
قطر صفر - ایران یک (دوحه - مقدماتی جام جهانی 2014)
ایران یک - قطر صفر (سیدنی - جام ملت‌های آسیا 2015)
ایران 2 - قطر صفر  (تهران - مقدماتی جام جهانی 2018)
قطر صفر - ایران یک (دوحه - مقدماتی جام جهانی 2018)
قطر صفر - ایران یک (دوحه - تداركاتی)
​​​​​​​
آرژانتین؛ محكوم به برد
در دیگر بازی كوپا آمه‌ریكا كه از ساعت 5 بامداد فردا به وقت تهران در بلوهوریزنته برزیل برگزار می‌شود، تیم‌های آرژانتین و پاراگوئه به مصاف هم می‌روند. شكست 2 بر صفر مسی و یارانش مقابل كلمبیا، خبرسازترین نتیجه كوپا تا به اینجای رقابت‌ها بوده و حالا همه منتظر تماشای واكنش تیم ملی آرژانتین به این شكست هستند. پاراگوئه در بازی نخست خود 2 بر صفر از قطر پیش افتاد، اما با در یافت دو گل این برتری را از دست داد. حالا هر دو تیم آرژانتین و پاراگوئه به دنبال كسب اولین سه‌امتیاز خود هستند تا شانس‌های خود را برای صعود از مرحله گروهی بالا ببرند. آرژانتین در بازی آخرش باید با قطر بازی کند و پاراگوئه هم حریف تیم کلمبیاست.