مبارزه‌ای در گیرودار تامین اعتبار

مبارزه‌ای در گیرودار تامین اعتبار

مبارزه با این آفت اما مدتی است آن قدر جدی شده كه پای ملخ‌ها را به مجلس شورای اسلامی هم باز كرده؛ آن‌قدر كه حسین هاشمی‌تختی‌نژاد، عضو كمیسیون عمران مجلس با اشاره به هجوم دوباره ملخ‌ها، خواستار تأمین اعتبار برای راه‌اندازی آمادگاه مقابله با آفت ملخ به محوریت هرمزگان بشود و به ما بگوید: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ملخ‌ها پس از خروج از كشور و هجوم به سمت پاكستان و هند، ممكن است مجدد به سمت ایران برگردند كه باید خود را از همین حالا برای مقابله با موج‌های بعدی آماده كنیم.
هاشمی‌تختی با اشاره به همین موضوع تاكید می‌كند: آمادگی‌ها و امكانات و دستورالعمل‌ها پیرامون مقابله با آفت ملخ را باید در بازه‌های زمانی بلندمدت و حدود چهار ساله ببینیم.
با تمام این تفاسیر، ما از قول رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد كشاورزی می‌نویسیم با وجود این‌كه موج دوم ملخ‌ها در حال ورود به كشور هستند، هنوز مبلغ مورد نیاز برای مبارزه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.
درگاهی می‌گوید: هنوز ۳۰ میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز برای مبارزه به دست سازمان حفظ نباتات نرسیده و از این مبلغ ده میلیارد تومان (در گذشته) در اختیار ما قرار گرفته است.
به گفته او براساس پیگیری‌های سازمان حفظ نباتات، موافقت‌ها با پرداخت مابقی مبلغ مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌های صحرایی شده، اما به حساب سازمان حفظ نباتات كشور نیامده است.