ما می توانیم...

گفت‌وگو با علی شفیعی، ملی‌پوش والیبال درباره احتمال قهرمانی ایران

ما می توانیم...

استرالیا برای دقایقی درباره لیگ ملت‌ها صحبت كرد.او از بازی سخت با فرانسه در این هفته حرف زد و خدا را شكر كرد ایران نخستین تیمی بود كه به مرحله نهایی رسید. به گزارش جام‌جم، او در مورد عملكرد خوب تیم ملی والیبال ایران در مسابقات امسال و راهیابی به مرحله نهایی به سوالات پاسخ داده است. 

قطعا بازی با فرانسه یكی از سخت‌ترین بازی‌های ایران است. همیشه همین‌طور بوده، درست است؟
نیاز به یادآوری ندارد. تیم خوبی هستند و همیشه پر قدرت بازی كرده‌اند. همیشه هم بازی‌های ما مقابل فرانسه گره خورده است. با این حال ما مقابل تیم‌های پرقدرت همیشه قوی ظاهر شده‌ایم.

بازی با استرالیا چطور بود؟
آن هم خوب بود. باید می‌بردیم تا خیال خودمان را برای صعود راحت كنیم. خدا را شكر كه این اتفاق افتاد و ما حالا در دور نهایی هستیم.

واقعا گفته بودی این بازی یكی از راحت ترین بازی‌های شما در طول این بازی‌های بوده است؟
بله. واقعا از نظر من بازی راحتی بود. فكر می‌كنم آنها با تمام انرژی شان مقابل ما بازی نكردند. آن هم به‌دلیل این بود كه سرمربی‌شان بازیكنان اصلی را برای بازی با پرتغال نگه‌داشته بود. با توجه به جدول رقابت‌ها، پرتغال حریف اصلی این تیم بود تا سقوط نكند.

حاشیه‌ای كه این روزها به راه افتاده این است كه می‌گویند مثلا تیم‌های دیگر با تمام قوا نیامده‌اند، اما ایران با تركیب اصلی به میدان می‌رود و...
اصلا این‌طور نیست. این دوستان باید نگاهی به تركیب تیم در ماه‌ها و سال‌های قبل بیندازند. آن وقت خودشان متوجه تغییرات می‌شوند. در نهایت انتقاد همیشه هست و نمی‌شود همه را راضی نگه داشت.

ایران می‌تواند قهرمان شود؟
ما داریم پله‌پله پیش می‌رویم. هیچ‌چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما پتانسیل داریم اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.