عجب جمعه‌ای!

عجب جمعه‌ای!


 دیروز به شكل عجیبی همه‌مان زود آمده بودیم روزنامه، گاهی پیش می‌آید كه بشویم یكی بود، یكی نبود... یعنی یكی بیاید و دو نفر دیرتر، اما دیروز جمعه عجیبی بود كه همه قبل از شروع ساعت كاری رسیدیم و مشغول كار شدیم. حالا خودتان ببینید چه جمعه خوبی بوده است. وقتی هم از اعضای گروه پرسیدم سوژه‌هایتان چیست، بی‌وقفه و به نوبت گفتند چه برنامه‌ای دارند و چه سوژه‌هایی را برای كار با دبیر گروهمان هماهنگ كرده‌اند.
محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در سمیناری كه در شهر مشهد برگزار شده، درباره بازسازی سینماهای حوزه هنری صحبت كرده است. همكارانمان در گروه سینما به همین بهانه رفته‌اند سراغ عملكرد حوزه هنری در عرصه سینما و از تحریم برخی فیلم‌ها گرفته تا افزایش سینماهای حوزه هنری و وضعیت آنها را بررسی كرده‌اند. بخوانید و ببینید از نگاه همكارانمان حوزه هنری در عرصه سینما چه كرده است.
واقعه مسجد گوهرشاد را هم كه به خاطر دارید؟ یكی از اتفاقات تاریخی كه هرگز از حافظه مردم ایران پاك نخواهد شد. همكارانمان در صفحه 10 امروز رفته‌اند سراغ كتاب خوب «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشكری و واقعه گوهرشاد را در خلال داستانی كه این نویسنده روایت كرده بررسی كرده‌اند.
البته این را هم بگویم كه همین حالا نمایشنامه خواندنی «من سقراط مجروح را دوست دارم» از همین نویسنده كنار دستم است و می‌خواهم بخوانمش. فرصت را غنیمت می‌دانم و خواندن این كتاب را هم به شما توصیه می‌كنم.
در همین صفحه‌ای هم كه در حال خواندنش هستید زینب مرتضایی‌فرد رفته سراغ تك آهنگ‌هایی كه بهار امسال منتشر شده‌اند و آنها را با تعداد منتشر شده در سه ماهه بهار سال گذشته مقایسه كرده است. او همچنین در گزارش خود به دلایل افزایش تك‌آهنگ طی سال‌های گذشته پرداخته است.
امروز در صفحه 12 رفته‌ایم سراغ یك داستان خواندنی از صادق كرمیار. «دشت‌های سوزان» را كه خوانده باشید، حتما می‌دانید چه ریتم خوب و روانی دارد و تا چه اندازه در مخاطب خود اثر می‌گذارد.
یكی از آن داستان‌های ضداستعماری كه ته نشین می‌شود در جان آدم و همه جا و همیشه همراهی‌اش می‌كند. در این كتاب استعمار پیر همین بریتانیای كبیر چه‌ها كه نمی‌كند و كرمیار چه خوب روایت می‌كند دخالت‌ها و به‌قول معروف موش دواندن‌های انگلیسی‌ها در ایران را. به بهانه كنفرانس خبری سفیر انگلیس كه البته از اساس هیچ رگه‌ای از دموكراسی در آن دیده نمی‌شود و همچنین توقیف نفتكش ایرانی توسط این كشور رفته‌ایم سراغ «دشت‌های سوزان». بخوانید و ببینید چه خبر است.