پای گاندو به هیأت دولت کشیده شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از مطرح شدن انتقادات به سریال چالشی شبکه 3 در جلسه کابینه خبر داد

پای گاندو به هیأت دولت کشیده شد

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیات دولت به شمار منتقدان سریال گاندو پیوست و طی سخنانی از  وجود حق شکایت برای مسؤولان از صدا و سیما، خبر داد.
به گزارش جام‌جم، با این‌که سریال گاندو به پایان رسیده اما هنوز اظهارنظرها علیه این سریال ادامه دارد و  هر روز یکی از مسؤولان قوه مجریه زبان به انتقاد از گاندو  و سازندگانش می‌گشاید.
روز گذشته هم محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالات خبرنگار پیرامون سریال گاندو با اذعان به این‌که سریال را  ندیده است گفت: طی هفته‌های گذشته تماس‌های بسیاری با دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری انجام شد و طی آنها مردم گلایه‌های بسیاری از این‌که در صدا و سیما سناریوسازی‌هایی در حال انجام است 
مطرح شد.
واعظی صدا و سیما را به‌خاطر پخش برنامه‌هایی که به انتقاد از دولت می‌پردازند شماتت کرد و گفت: دولت در شش سال گذشته به رفتارهای صدا و سیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته، عادت کرده است.
نکته جالب سخنان دیروز رئیس دفتر رئیس‌جمهور استناد واعظی به تیتر غلط و مخدوش یکی از رسانه‌های دولتی از صحبت های آرش قادری، نویسنده گاندو بود. او گفت: این‌که در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده‌اش ۸۰ درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا ابتدا به مردم می‌گویند سریال بر اساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.
واعظی در ادامه با استناد به گزارش‌هایی که دریافت کرده سریال گاندو را تخریب کننده قوه قضاییه، شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه دانست و گفت: تلاش شده در ۳۰ قسمتی که این سریال به نمایش در آمده، عده‌ای را مسؤولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غربگرا و وابسته به خارج 
معرفی کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور از حضور عوامل این سریال تلویزیونی به عنوان مهمان برنامه‌های تلویزیون هم انتقاد و با غیرمعمول دانستن این اتفاق گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف خبری اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا این‌که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد صدا و سیما در حال انجام کار غیر معمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتارهای خود تجدید نظر کند.
واعظی همچنین با بیان این خبر که در جلسه روز گذشته هیات دولت بابت این سریال به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد، بدون اشاره به مصداق خاصی گفت: در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت و مسؤولان و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت، برخورد و روشنگری کنند.
در روزهای گذشته منتقدان سریال گاندو ازجمله مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و رئیس دفتر روحانی بارها این سریال را به خلاف‌گویی و جعل واقعیت متهم کردند درحالی‌که تا کنون هیچ مصداق و نمونه‌ای از این ادعاها مشخص نکرده‌اند . به نظر می‌رسد بد نیست منتقدان دولتی گاندو در نشستی با عوامل این سریال و کارشناسان مطلع در حضور رسانه‌ها مصادیق جعل واقعیت در این سریال رابه بحث بگذارند تا مردم  درباره آن قضاوت کنند.