ایران - لهستان، بدون آقای حاشیه

ایران - لهستان برای دومین‌بار در لیگ والیبال ملت‌ها رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند

ایران - لهستان، بدون آقای حاشیه

بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در حالی از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد فردا آغاز می‌شود كه از كورك و كوبیاك، بازیكنان تاثیرگذار و حاشیه‌ساز لهستانی خبری نیست. در میان این دو بازیكن، تاثیرگذاری و امتیازگیری كورك و همین طور جنگ‌های روانی و حاشیه‌سازی كوبیاك پررنگ‌تر است؛ اما خوشبختانه هر دو بازیكن در لهستان مانده‌اند. كورك مصدوم است و به مقدماتی المپیك هم نمی‌رسد؛ اما كوبیاك بعد از استراحتی مختصر به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد تا برای مسابقات حساس مقدماتی المپیك آماده شود. ویتال هینن، سرمربی بلژیكی تیم ملی والیبال لهستان معتقد است رقابت‌های انتخابی المپیك بسیار مهم‌تر است و باید برای آن مسابقات برنامه‌ریزی كرد و به همین دلیل بازیكنان اصلی تیمش را به شیكاگو نبرده و آنها در كشور خود برای مسابقاتی آماده می‌شوند كه فرانسه، تونس و اسلوونی هم در آن حضور دارند و به همین دلیل مهم، فرانسه هم تیم اصلی خود را به آمریكا نبرده است تا برای بازی‌های مهم در لهستان آماده شود.
در تیم ملی لهستان بازیكنانی همچون كوبیاك، شالپوك، سلیوكا، كونارسكی، زاتورسكی، بینیك، دژیزگا و لوماچ از جمله غایبان عقاب‌ها در شیكاگو هستند كه برخی از آنها در مرحله مقدماتی برای تیم ملی لهستان به میدان رفته بودند و مقابل تیم ملی ایران در ارومیه هم بازی كردند. به این ترتیب خیال بازیكنان ما برای این بازی راحت‌تر شده است. مشكل اصلی تیم ملی والیبال ایران و بازیكنان ما مقابل تیم ملی لهستان، بازیكنانی هستند كه جنگ روانی را به خوبی می‌دانند و با استفاده از اصول آن، تیم ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. حالا تیم ما در برابر تیم لهستان كه نه به منظور جنگ روانی كه برای والیبال می‌آید، خیالی آسوده دارد.
مارسین یانوش، مارسین كومندا، بارتوژ بدنورژ، توماژ فورنال، پیوتر لوكاسیك، بارتوژ كولك، بارتومی بولاژ، لوكاژ كاژمارك، ماسیج موزاج، نوربرت‌هابر، كارول كلوس، آندره رونا، یاكوب پوپیفیچاك و ینژی گروشژنسكی نفراتی هستند كه در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال مرحله فینال برای تیم ملی لهستان به میدان خواهند رفت.
جاكوب بدناروك، سرمربی پیشین تیم جوانان لهستان و سرمربی بدجین در پلاس لیگا كه فصل آینده پوریا فیاضی را در اختیار خواهد داشت، همراه تیم ملی لهستان به آمریكا رفته چون هینن همراه تیم اصلی لهستان مشغول آماده‌سازی برای مقدماتی المپیك است. هینن ساعت22 دیشب به آمریكا رسید تا در بازی 2 بامداد امروز مقابل برزیل كنار تیمش باشد. او بلافاصله بعد از بازی بامداد فردا هم راهی لهستان خواهد شد و اگر لهستان بتواند مجوز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را دریافت كند، بدناروك سرمربی تیم خواهد شد.
ایگور كولاكوویچ، سرمربی تیم ملی امیدوار است بتواند از شرایط فعلی بهترین استفاده را ببرد و تیمش را برای برد آماده كند. بازیكنان تیم ما به دلیل صعود زودهنگام، استراحت بیشتری داشته‌اند و از انگیزه كافی هم برای برد مقابل لهستان برخوردار هستند. میرسعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، پوریا فیاضی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، محمد جواد معنوی‌نژاد، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد كریمی و محمدرضا موذن بازیكنان تیم ما هستند كه بدون مصدومیت می‌توانند به تیم خدمت كنند و امیدواریم بهترین نمایش آنها را در بازی بامداد فردا ببینیم.
كولاكوویچ: برای مبارزه آمده‌ایم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما برای مبارزه به شیكاگو آمده‌ایم و در گام اول تنها به بازی نخست فكر می‌كنیم. نباید همین ابتدا به جایگاه پایانی فكر كرد. باید قدم به قدم پیش برویم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به مصدومیت برخی بازیكنان در جریان مسابقات خاطرنشان كرد: شروع تیم ایران بسیار خوب بود، چرا كه تمرینات منظمی داشتیم و بازیكنان مصدوم نشده بودند. حدود یك ماه پیش از شروع لیگ ملت‌ها تمرینات خود را شروع كردیم و به همین دلیل آغاز چشمگیری داشتیم. در ادامه مسافرت‌های زیاد و بازی‌های فشرده موجب شد زمان كافی برای ریكاوری نداشته باشیم.
معروف: فكر نمی‌كردیم صعود كنیم
سعید معروف، كاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: در آغاز لیگ ملت‌ها فكر نمی‌كردیم به فینال راه پیدا كنیم؛ اما بعد از بازی‌های سخت و بردهای خوب مقابل بهترین‌های جهان به این نقطه رسیدیم و از حضور در این مرحله خوشحال هستیم. برای ما بسیار مهم است كه بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم. تمام تیم‌های حاضر در مرحله نهایی قدرتمند هستند. تمام تلاش خود را به كار خواهیم گرفت تا به هدف خود برسیم.برای ما مهم است كه نمایش‌های خوبی در این مرحله داشته باشیم.
عذرخواهی فدراسیون جهانی
آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران نسبت به اتفاقات فرودگاه شیكاگو ابراز شرمساری كرد. در بخشی از این نامه آمده است: «... در مورد مساله‌ای كه برای تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیكاگو جهت ورود به فینال لیگ ملت‌های والیبال پیش آمد، من به نمایندگی از فدراسیون جهانی مراتب شرمساری خود را از اتفاق روی داده اعلام می‌كنم. فدراسیون جهانی با همه مسؤولان از جمله كمیته بین‌المللی المپیك، كمیته ملی المپیك آمریكا و فدراسیون والیبال آمریكا به طور دائم در حال رایزنی بود تا ورود تیم ایران به خاك آمریكا با سهولت هر چه تمام‌تر صورت گیرد؛ اما با شنیدن این خبر كه تیم ایران به محض ورود با تاخیر بسیاری روبه‌رو شده است، بهت زده شدیم. حتی ارگان‌های مذكور كه هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند نیز بسیار ناراحت شدند.
از این كه تیم ایران هم‌اكنون در محل استقرار خود در شیكاگو با امنیت كامل به سر می‌برد، خوشحالم و برای آنها در مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال، آرزوی موفقیت داریم....»