مدیریت تنبل جواب نمی‌دهد

مدیریت تنبل جواب نمی‌دهد


این‌كه كنار گود بنشینیم و بگوییم لنگش كن، پسندیده نیست. این‌كه مدام از تولید نشدن سریال‌های فاخر بنالیم و نگوییم در دل بحران اقتصادی، تولیدات سنگین ممكن نیست هم پسندیده نیست. فشارهای اقتصادی عملا تولیدات را راكد و تعطیل كرده و به وضوح می‌بینم بسیاری از كارها حتی بعد از تاییدات اولیه روی غلتك نیفتاده.
در میان تولیداتی كه روی غلتك است هم متاسفانه بارها دیده‌ایم آدم‌هایی كه مال این حرفه‌اند، در رأس كار نیستند. مثلا برای كاهش هزینه‌ها به سراغ صدابرداران آماتور می‌روند و همین می‌شود كه حتی یك صدای محیطی درست در برخی سریال‌ها نیست. این نیز خود ناشی از ضعف مدیریت است.
این‌كه انسانی به صرف خوب بودن رئیس شود، منطقی نیست. چون مدیریت علم است و بی‌علم مدیریت حتی اگر پرهیزكار باشید باز كاری از پیش نمی‌برید.
دكتر علی‌عسكری، مدیری است دارای تجربه مدیریت كه رسانه را هم می‌شناسد، ولی در شبكه‌های مختلف رادیو و تلویزیون چند مدیر داریم كه مانند ایشان كار آشنا باشند؟
 با این سیستم‌های مجازی كه در حال حاضر وجود دارد و دائم خبرهای صحیح و ناصحیح، غلط و درست را بلافاصله منتقل می‌كنند، تلویزیون در رقابت بسیار كار سختی دارد، به خصوص در پخش اخبار كه باید تصمیم فوری بگیرد پخش كند یا نكند یا چگونه پخش كند، مدیریت تنبل جواب نمی‌دهد.
باید درسریال‌ها، واقعیت‌ها گفته شود و همچنین رفتارها و نوع ارتباط‌ها همان‌گونه باشد كه در زندگی واقعی مردم وجود دارد، نه آن‌كه به صورت مصنوعی و با جرح و تعدیل با مردم حرف بزنیم. رعایت این نكات به مدیران باهوش نیاز دارد.