دست در دست تولید

دکتر علی عسکری در نشست كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر حمایت کامل رسانه ملی از تولید کنندگان تاکید کرد

دست در دست تولید

رئیس رسانه ملی در نشست مشترك جمعی از مدیران صداوسیما با اعضای كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی‌با اعلام آمادگی رسانه ملی برای حمایت همه‌جانبه از رونق تولید، گفت: دست تمام دلسوزان حوزه اقتصاد را به گرمی می‌فشاریم و برای موفقیت آنها تلاش می‌كنیم.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، دكتر علی‌عسكری در این نشست با یادآوری شكاف عمیق بین ایران و كشورهای پیشرفته در اواخر دوره پهلوی، به پیشرفت‌های چشمگیر در 40 سال اخیر با وجود مشكلات گوناگون مانند جنگ، تحریم و خصومت‌های مختلف اشاره كرد و گفت با وجود همه این پیشرفت ها، ما همچنان در مدل اقتصادی و نحوه مدیریت آن، دچار سردرگمی هستیم، انگار قطار اقتصادمان، لكوموتیو ندارد و تكلیف مدیریت اقتصادی مشخص نیست.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر این‌كه حق با تولیدكننده است چرا كه خود تولیدكننده هم در واقع مصرف كننده خدمات دولتی محسوب می‌شود گفت: باید طوری حركت كنیم كه موانع پیش روی تولید‌كنندگان برداشته شود و كسانی كه به دنبال ایجاد این موانع از طریق كاغذبازی، رشوه و ... هستند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر این‌كه نگاه رسانه باید توسعه محور و پیشرفت مدار باشد عنوان كرد: برنامه‌های مختلف نیز با همین هدف به منظور تشویق مخاطبان برای تولید، حركت و جهاد ساخته می‌شود. وی از اصلاح نگاه به سرمایه‌داری در سریال‌سازی خبر داد و گفت ما باید گونه سرمایه داری مطلوب اسلام را تكریم كنیم و با نگاه‌های وارداتی سوسیالیستی در پی تخریب سرمایه‌داری مشروع و قانونی نباشیم.
دكتر علی‌عسكری با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر اقتصاد در سال‌های اخیر به راه‌اندازی شبكه «ایران كالا» در سال 96 برای حمایت از كالای ایرانی كه شعار سال بود، اشاره كرد و گفت ما هم‌اكنون نیاز داریم تا به مسائل راهبردی و كلان حوزه اقتصاد هم بپردازیم.
رئیس سازمان صداوسیما گفت علاوه بر بانك‌ها، شركت‌های مشاور و فناوری اجتماعی هم باید شركت‌های كوچك، صاحبان مشاغل محدود و خانگی را زیر پوشش قرار دهند و حالت «مرشد» داشته باشند. رئیس رسانه ملی اعلام آمادگی كرد رسانه ملی برای تقویت شركت‌ها و بانك ها، از هیچ تلاشی فروگذاری نكند. دكتر علی عسكری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه ایران، بهشت فرصت هاست با انتقاد از فرصت سوزی‌های اقتصادی در كشور گفت: باید از فرصت‌های موجود برای خدمتگزاری به مردم استفاده كنیم و با هم‌فكری و هم‌افزایی، برای حل مشكلات كشور گام برداریم تا كشورمان روز به روز در عرصه‌های مختلف جهانی، قدرتمندتر شود.
دكتر علی‌عسكری در پایان تاكید كرد ما دست تك‌تك افراد دلسوز در حوزه اقتصاد را به گرمی می‌فشاریم.
در ابتدای این نشست كه سه ساعت طول كشید، مرتضی میرباقری معاون سیما كه رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید صداوسیماست در گزارشی كوتاه به بیان اقدامات انجام شده توسط این ستاد پرداخت. سید امیر سیاح، دبیر این ستاد هم با پخش چندین كلیپ به تشریح ساختار و اهداف ستاد رسانه‌ای رونق تولید صداوسیما پرداخت و از تشویق كارآفرینان، بیان موانع و تمهیدات برای رفع آنها در قالب تولید محتوا، ساخت كلیپ و ... خبر داد.