قهرمانت را بشناس

پویش كتاب قهرمان، در مرحله دوم با كتاب «آب هرگز نمی‌میرد» ادامه پیدا می‌كند

قهرمانت را بشناس

در هزار توی هشت سال جنگ تحمیلی آن قدر قصه و آن قدر قهرمان هست كه پیگیرترین ما هم، تمام‌شان را نشناسد. حالا در سایه صلح پس از جنگ، فرصت خواندن، دیدن و شنیدن و شناختن این قصه‌ها و قهرمان‌ها فراهم شده و پویش‌هایی مانند «كتاب قهرمان» شكل گرفته‌اند. گام اول این پویش با كتاب «سرباز كوچك امام» رقم خورد و حالا «كتاب قهرمان» به گام دوم رسیده است. در این مرحله قرار است شركت‌كنندگان در این پویش كتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را بخوانند. كتابی كه زندگی كشاورز زاده‌ای را روایت می‌كند كه در جنگ تحمیلی به یك قهرمان بزرگ بدل می‌شود. حمید حسام در این كتاب خاطرات و زندگی میرزا محمد سلگی را روایت كرده و قرار شده در پویش «كتاب قهرمان» كه بهانه‌ای است برای آشنایی با قهرمانان این مرز و بوم، شركت‌كنندگان آن را بخوانند، به دیگران معرفی كنند، در مسابقه شركت‌كننده و جایزه ببرند. البته این همه ماجرا نیست. ساعت 17 دوشنبه 14 مرداد در باغ كتاب تهران، مراسم افتتاحیه دومین دوره پویش كتاب‌خوانی «كتاب قهرمان» برگزار می‌شود و در این مراسم از تیزر سینمایی این پویش با بازی امیرحسین صدیق هم رونمایی می‌شود. این تیزر را حسین دارابی كارگردانی كرده و تولیدكننده‌اش سازمان بسیج صداوسیما و مجری طرح آن نیز باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.

پویش كتاب قهرمان چیست؟
مجمع ناشران انقلاب اسلامی از سال گذشته پویش «كتاب قهرمان» را راه‌اندازی كرده است. هدفش شناساندن قهرمانان ملی به جوانان و نوجوانان است و همان طور كه نوشتیم، مرحله اول پویش با كتاب «سرباز كوچك امام» برگزار شد و در مرحله دوم خاطرات، میرزا محمد سلگی، فرمانده گردان ابوالفضل لشكر ۳۲ انصارالحسین و جانباز را محور قرار داده است. كتاب زندگی و خاطرات این جانباز با نام «آب هرگز نمی‌میرد» حاصل تلاش مشترك نشر صریر و انتشارات ۲۷ بعثت است.
برگزاركنندگان پویش «كتاب‌قهرمان» می‌گویند این پویش با هدف ترویج فرهنگ كتابخوانی و معرفی كتاب‌های خواندنی و ممتاز برگزار می‌شود و فرصتی است برای این‌كه جوانان و نوجوانان با مرام و منش قهرمانان ملی سرزمین خود بیشتر آشنا شوند؛ قهرمانانی كه شنیدن و مطالعه ماجراهای زندگی‌شان برای هر ایرانی جذاب و هیجان‌انگیز است.
این دوره از پویش كتاب‌قهرمان با جوایز میلیونی، از مرداد سال جاری آغاز و تا پایان مهر ۱۳۹۸ ادامه
خواهد داشت.



كتاب بخوان، جایزه ببر
پویش «كتاب قهرمان» در چهار بخش مختلف تعریف شده جمع جوایز هر بخش،
از ۳۰ تا ۲۵۰میلیون ریال است. این كه هر شركت‌كننده، برنده چه جایزه‌ای باشد، به میزان فعالیت و امتیازاتش در پویش بستگی دارد.
شما به‌عنوان خریدار كتاب، به‌عنوان خواننده و به عنوان همراه وفادار این پویش می‌توانید از جوایز مختلف آن بهره‌مند شوید. جایزه خریدار و خواننده كتاب كه مشخص است به چه كسانی تعلق می‌گیرد، اما جایزه همراه وفادار از این قرار است كه كاربران اگر به حد نصاب یعنی حداقل 200 امتیاز دست پیدا كنند، می‌توانند این جایزه را ببرند. چطور می‌توان به این میزان امتیاز دست پیدا كرد؟ خیلی ساده با تكمیل پروفایل كاربری، نصب نرم‌افزار تلفن‌همراه، خرید كتاب، معرفی به دوستان، فعالیت در اینستاگرام و كارهایی از این دست و البته برای این مرحله تا 50 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.


مراحل شركت  در مسابقه
 تهیه كتاب
نسخه‌های چاپی و الكترونیك كتاب از طریق نرم‌افزار تلفن‌همراه و سایت پویش به نشانی
www.ketabghahreman.com  قابل دریافت هستند.
ثبت كد شركت در مسابقه
كد شركت در مسابقه را ثبت كنید در نسخه چاپی كتاب، این کد در كتاب وجود دارد و در صورت خرید نسخه الكترونیك، این كد برای شما ارسال می‌شود.
شركت در آزمون
پس از مطالعه كتاب، از طریق لینك منتشر شده در پایگاه اینترنتی این پویش وارد صفحه شركت در آزمون شوید و به ده سوال تصادفی از كتاب پاسخ دهید. همچنین می‌توانید از طریق نرم‌افزار تلفن‌همراه نیز این كار را انجام دهید.
دعوت از دوستان
با معرفی نرم‌افزار تلفن‌همراه پویش به دوستانتان، امتیازات خود را افزایش و به آنها نیز امتیاز هدیه دهید. هرچه تعداد دوستان معرفی شده بیشتر باشد، امتیاز بیشتری كسب می‌كنید.
همراهی وفادارانه
اگر قصد دارید همراه وفادار پویش شوید، می‌توانید با فعالیت در اینستاگرام، امتیازات خود را به صورت نامحدود بالاتر ببرید.