بررسی علت آتش‌سوزی مرگبار سفره‌خانه

بررسی علت آتش‌سوزی مرگبار سفره‌خانه

 همزمان با دستور بازپرس جنایی تهران قرار شد یك هیات سه‌‌نفره از كارشناسان رسمی دادگستری درباره علت آتش‌سوزی مرگبار سفره‌خانه و مشخص شدن مقصران حادثه تحقیق كنند. 
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 50 دقیقه بامداد شنبه دوازدهم مرداد امسال آتش‌سوزی در سفره‌خانه تخت جمشید كه با مساحت 150 متری در زیرزمین ساختمان سه طبقه‌ای قدیمی در ابتدای بلوار كشاورز تهران رخ داد كه این سفره‌خانه را به طور كامل سوزاند و واحدهای بالایی را هم در برگرفته و خسارت‌هایی وارد كرد. در این حادثه آتشین صاحب سفره‌خانه تخت‌جمشید به نام میلاد همراه مادر میانسال و نیز دوست او و نیز یكی از كارگران وی فوت شدند و كارگر دیگر این سفره‌خانه هم همچنان به دلیل سوختگی ناشی از آتش‌سوزی در بیمارستان به ‌سرمی‌برد و پزشكان در تلاش برای نجات او از مرگ هستند. همزمان با این حادثه مرگبار بود كه پرونده‌ای در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران تشكیل شد و تحقیقات زیرنظر بازپرس رحیم دشتبان درباره این پرونده ادامه پیدا كرد .در تحقیقات اولیه قضایی - پلیسی معلوم شد كه اتصال برق و عوارض ناشی از آن بوده كه باعث این آتش‌سوزی مرگبار شده است. در جریان تحقیقات بعدی هویت چهار قربانی و نیز تنها مصدوم حادثه با تحقیقاتی كه از اهالی محل حادثه به‌دست آمد، شناسایی شد. همچنین معلوم شد كه مالك اصلی ملك در خارج از كشور زندگی می‌كرده و آن ملك را وكالتی به برادرش داده تا آن را اجاره دهد. اما هنوز خانواده‌های افراد فوت شده برای ادامه تحقیقات و طرح شكایت در دادسرای جنایی تهران حاضر نشده‌اند. دربازبینی فیلم دوربین های اطراف محل حادثه  معلوم شد عمدی در این آتش‌سوزی نبوده و فقط ماجرا یك حادثه بوده كه این موضوع را كارشناسان آتش‌نشانی در بررسی اولیه از محل حادثه اعلام كرده‌اند.  همچنین كارشناسان پزشكی‌قانونی نیز نظر دادند كه علت مرگ این چهار قربانی حادثه براثر دودگرفتگی ناشی از آتش‌سوزی سفره‌خانه بوده است.
بنابراین با دستور قضایی قرار شد كه یك هیات سه‌‌نفره از كارشناسان رسمی دادگستری درباره علت اصلی حادثه و نیز مشخص شدن مقصران حادثه تحقیقات تكمیلی را انجام دهند.