آخرین پرچمدار

آیا تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند از سد الاتحاد عبور کند؟

آخرین پرچمدار

ذوب‌آهن ایران از ساعت
20 و 30دقیقه امشب در ورزشگاه زعبیل دبی، دیدار رفت خود در مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الاتحاد عربستان برگزار می‌كند.
ورزشگاه 45 ساله‌ای كه به عنوان ورزشگاه خانگی الاتحاد برای بازی امشب در نظر گرفته شده، دارای 8439 صندلی است.
ذوب‌آهن به‌عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یك‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان امشب باید از آبروی تمام فوتبال ما دفاع كند. این تیم در دور گروهی بازی‌ها در
گروهA نمایش‌هایی تحسین‌برانگیز مقابل النصر عربستان و الوصل امارات ارائه كرد و در مسابقاتی كه در خانه این دو حریف برگزار شد به برتری رسید. به این دلیل امید فراوانی وجود دارد كه ذوب در بازی امشب هم در ورزشگاهی كه خانه الاتحاد محسوب می‌شود، نتیجه دلخواه خود را بگیرد. البته یك نكته را نباید از نظر دور داشت؛ آن بازی‌ها در فصل قبل برگزار شد و این مرحله در فصل جدید فوتبال ما برگزار می‌شود و ذوب‌آهن اگرچه كمترین تغییر را داشته؛ اما شاید كیفیت بازی این تیم تغییراتی نسبت به فصل قبل داشته باشد.
الاتحاد حریفی شناخته شده و البته متمول است كه برای این بازی دو اردو در انگلیس و دبی برگزار كرده و كاملا آماده است.
الاتحاد پنج ماه قبل خوزه لوییز سیه‌را شیلیایی را به جای اسلاون بیلیچ روی نیمكت تیم خود نشاند. بیلیچ كه قراردادی سه ساله با الاتحاد داشت، به دلیل نتایج نه چندان مناسب از كار بركنار شد. مدیران الاتحاد امید زیادی به سیه‌را بسته‌اند، چون در حضور الاهلی و الهلال، این تیم را قهرمان لیگ برتر عربستان كرد؛ اما امیدواریم بازیكنان ذوب‌آهن كه در این فصل لیگ قهرمانان، نمایش‌های مطلوبی مقابل تیم‌های عربی داشته‌اند، در این بازی هم شاگردان سیه‌را را مات كنند.
نكته امیدواركننده برای ما و خبر بد برای اردوی حریف، حذف بهترین هافبك الاتحاد از این بازی است.
هافبك شیلیایی الاتحاد عربستان كه با نظر سیه‌را به این تیم آمده، بازی امشب را به خاطر مصدومیت از دست داد. كارلوس ویلانوئلا، هافبك طراح الاتحاد نقشی محسوس در برنامه‌های تاكتیكی لوییز سیه‌را دارد و خوشبختانه در این بازی نیست.
AFC : ذوب‌آهن تنها پرچمدار ایران است
در آستانه این بازی، سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از شاگردان منصوریان و تیم ذوب‌آهن پرداخت. در گزارش AFC آمده است: «بیشترین لحظاتی كه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دو سال گذشته از ایران در ذهن داریم، استادیوم آزادی پر از هوادار به عنوان میزبان استقلال و پرسپولیس بود؛ اما دو غول فوتبال ایران این فصل نتوانستند موفق ظاهر شوند و در مرحله گروهی حذف شدند.
در این شرایط، ذوب‌آهن تنها پرچمدار فوتبال ایران شده و با توجه به این‌كه تنها تیم بدون شكست مرحله گروهی بوده، امید فراوانی می‌رود كه پرچم فوتبال ایران از دست این تیم به زمین نیفتد. شاگردان منصوریان اطمینان دارند كه در دیدار مقابل الاتحاد عربستان از این مرحله گذر می‌كنند.»
اعلام قیمت بلیت
قیمت بلیت‌های دیدار دو تیم ذوب‌آهن و الاتحاد عربستان كه قرار است امشب در دبی برگزار شود اعلام شد.
سایت عربی كوره نوشت: دو تیم ذوب‌آهن و الاتحاد عربستان در یكی از دیدارهای حساس مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت.
الاتحاد میزبان این دیدار است و رقم فروش بلیت‌های این دیدار را به این صورت اعلام كرد: بلیت‌های جایگاه ویژه 200درهم (حدود 640 هزار تومان)، جایگاه اول 50 درهم (حدود 160 هزار تومان) و جایگاه دوم 20 درهم (حدود 64 هزار تومان).
برنامه بازی‌های امروز و فردا
مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از 28 خرداد با مسابقه كاشیما آنتلرز و سانفرسه هیروشیما آغاز شد. تاكنون هشت بازی از این مرحله انجام شده كه همگی مربوط به منطقه شرق آسیاست و در نهایت گوانگ‌ژو چین، كاشیما آنتلرز ژاپن، شانگهای چین و اوراوا ردز ژاپن به مرحله یك‌چهارم نهایی راه پیدا كرده‌اند.
این هفته و هفته آینده باید چهار  تیم منطقه غرب آسیا برای مرحله یك‌چهارم نهایی مشخص شوند. این هفته دیدارهای رفت و هفته آینده بازی‌های برگشت برگزار خواهد شد. برنامه چهار مسابقه امروز و فردا به این صورت است:
دوشنبه
الاتحاد عربستان ـ ذوب‌آهن ـ ساعت 20:30
النصرعربستان ـ الوحده امارات ـ ساعت 22:30
سه‌شنبه
الدحیل ـ السد ـ ساعت 19
الاهلی عربستان ـ الهلال عربستان
ساعت 19:40