عالیشاه: انگیزه كسب قهرمانی در تیم ما كم نشده است

دوست دارم وینگر باشم و پاس گل بدهم

عالیشاه: انگیزه كسب قهرمانی در تیم ما كم نشده است

امید عالیشاه بالاخره تصمیم خود را گرفت و در پرسپولیس ماندنی شد. او چند پیشنهاد خوب داشت ولی انتخابش این بود كه در پرسپولیس بماند و به كارش ادامه دهد. امید در نیم فصل اول لیگ قبلی، مهره اصلی تیمش بود ولی پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، به نیمكت ذخیره‌ها منتقل شد. او حالا می‌خواهد یك فصل بهتر از گذشته را شروع كند. با مهاجم شماره 2 پرسپولیس گفت‌وگویی داشتیم كه می‌خوانید:
چه شد قراردادت با پرسپولیس را تمدید كردی در حالی كه گفته می‌شد پیشنهادهای جدیدی به دستت رسیده؟
من بازیكن پرسپولیس هستم و به بازی در این تیم افتخار می‌كنم. قلبم می‌گفت باید بمانم و در نهایت حرف دلم را گوش كردم. باید دید قلب هر كسی چه می‌گوید وگرنه پیشنهادها همیشه وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.
موضوع پیشنهادهای دیگر چه بود؟ از چه تیم‌هایی پیشنهاد داشتی؟
پیشنهادهایی بود و دلیل هم دارد. خوشبختانه همه ما در تیمی حاضر هستیم كه اگر جدا شویم در بدترین حالت هم بدون تیم نمی‌مانیم. در واقع عظمت باشگاه و تیم باعث می‌شود در صورت جدایی از پرسپولیس نیز به عنوان ستاره به تیم دیگری منتقل شویم. فراموش نكنید كه حضور در پرسپولیس، آخرین مرحله از زندگی حرفه‌ای و آرزوی هر فوتبالیستی است و مسلما وقتی این پیراهن ارزشمند را به دست آوردید، نباید به سادگی آن را از دست بدهید. من هم نمی‌خواستم چنین موضوعی پیش بیاید.
مشكل اصلی برای تمدید قراردادت چه بود كه این روند طولانی شد؟
بگذارید در ابتدا بگویم خیلی خوشحالم شش سال این افتخار بزرگ را داشتم تا پیراهن پرسپولیس را برتن كنم. همیشه از خودم می‌پرسیدم باید كجا می‌رفتم بهتر از این تیم با هوادارانش؟ اگر روند جلسه طولانی شد، هم به خاطر مشغله بالای باشگاه بود وگرنه نه من شرطی داشتم و نه مشكلی برای تمدید قرارداد وجود داشت. خوشحالم اكنون این حضور تمدید شد و با افتخار باز هم جزئی از این خانواده هستم.
در فصل گذشته برای مدتی از تركیب اصلی پرسپولیس فاصله گرفتی. دلیلش چه بود؟
به هر حال اتفاقاتی بود كه در گذشته رقم خورده اما هر بازیكنی دوست دارد بازی كند و توانایی خود را نشان دهد. پرسپولیس باید تمامی بازیكنانش قدرتمند و جزو درجه‌ یک‌ها باشند. ما رویای بزرگ دستیابی به جام قهرمانی آسیا را هنوز در ذهن داریم و در این راه نیاز به این خواهیم داشت تا در تمامی پست‌ها بهترین بازیكنان را داشته باشیم.
در فصل پیش رو می‌توانی یكی از مردان اصلی تركیب پرسپولیس باشی؟
این نظر مربی است، اما از طرف خودم می‌توانم بگویم من از رقابت ترسی ندارم و از آن استقبال هم می‌كنم. مربی خارجی مسلما به هیچ چیزی جز قدرت فنی و آمادگی بازیكنان نگاه نمی‌كند و هر بازیكنی كه آماده‌تر باشد قادر است شانس حضور در تركیب را به دست بیاورد. با این حال برای این‌كه همچنان شانس قهرمانی در آسیا را داشته باشیم و در لیگ برتر قدرت‌نمایی كنیم، باید همیشه در بالاترین سطح آمادگی باشیم و بازیكنان باكیفیتی را در فهرست تیم‌مان ببینیم.
در حال حاضر شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
همه چیز به خوبی پیش می‌رود. جمع خوبی هستیم كه در كنار رقابت با یكدیگر رفاقت هم داریم و این به ما كمك خواهد كرد تا همچنان قدرت اول فوتبال ایران باشیم.
برای لیگ بعدی، قرار است مهاجم باشی یا در بین هافبك‌ها بازی ‌كنی؟
اگر نظر خودم را بخواهید، علاقه بیشتری دارم كه هافبك باشم و به طراحی حمله و ارسال پاس گل كمك كنم. دو فصل بهترین پاسور پرسپولیس بودم و ترجیح خودم این است كه در كناره‌ها به میدان بروم اما همه چیز بستگی به نظر كادرفنی دارد و مسلما آنها با توجه به نیاز تیم، تصمیم آخر را می‌گیرند. برای همگی ما اهمیت و اولویت این است كه بتوانیم در تمامی دیدارها خواسته كادرفنی و در كنار آن هواداران را برآورده و با پیروزی‌ها آنها را خوشحال كنیم. امیدوارم در این فصل نیز شرایط برای دستیابی دوباره به عنوان قهرمانی مهیا باشد و این جمع و انگیزه‌ای كه من می‌بینم چیزی جز این را نمی‌خواهند و برای آن تلاش می‌كنند.
چه نظری در مورد جدایی یكباره برانكو ایوانكوویچ داری؟
حقیقت این است كه ما نیز مانند هواداران از این اتفاق شوكه شدیم. به هرحال برانكو بعد از قهرمانی در فینال چنین تصمیمی را با ما در میان نگذاشته بود و باوجود تمامی شایعات، فكر نمی‌كردیم او در كنار ما نباشد. حالا اتفاقی است كه رخ داده و باید با این ماجرا كنار بیاییم. ما با تمام توان به راه خودمان ادامه می‌دهیم و برای قهرمانی‌های بیشتر تلاش خواهیم كرد.
صحبت‌های زیادی در مورد كالدرون به گوش می‌رسد. از نظر تو عملكرد او چگونه بوده است؟
او یك مربی حرفه‌ای و باتجربه است كه برنامه‌های زیادی برای آماده سازی تیم ما دارد. به خوبی توانسته با جو تیم كنار بیاید و هر روز، تمرینات متنوعی را برای بازیكنان در نظر می‌گیرد. همه ما بی صبرانه منتظر شروع لیگ هستیم. این خواسته سرمربی جدید نیز هست. مسلما آنجا همه چیز مشخص خواهد شد. تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم و مهم‌ترین موضوع این است كه انگیزه دستیابی به قهرمانی‌های بیشتر در ما كم نشده و برای آن بی تابی می‌كنیم.