ارز دریافت شده با كارت‌های بازرگانی یك‌بار مصرف قابل ردیابی نیست

ارز دریافت شده با كارت‌های بازرگانی یك‌بار مصرف قابل ردیابی نیست

محمد حسینی، عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید، ارز دریافت شده با كارت‌های بازرگانی یك‌بار مصرف قابل ردیابی نبوده و كالاهای اساسی در چرخه معیوبی توزیع می‌شود كه در اقتصاد اثرات نامطلوبی دارد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره سوءاستفاده از كارت بازرگانی یك‌بار مصرف گفت: كارت بازرگانی شناسنامه‌ای برای صادركننده و واردكننده است كه باید در سامانه تجارت ایران شناسایی شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه صدور كارت‌های یك بار مصرف بازرگانی مشكلاتی مانند فرار مالیاتی، عدم‌شناسایی واردكنندگان و... را رقم می‌زند، افزود: گرچه حذف كارت‌های بازرگانی یك‌بار‌مصرف، واردات برخی كالاها را با مشكل روبه‌رو می‌كند اما یكی از ضرورت‌هاست.
وی اظهار كرد: گرچه در بسیاری موارد، تولیدكنندگان به كارت‌های بازرگانی دائمی نیاز ندارند و می‌توانند با استفاده از كارت‌های یك‌بار‌مصرف مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد كنند، اما سوءاستفاده از این كارت‌ها باعث شده مزایای آن نادیده گرفته شود.
عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه كرد: برخی از كارت‌های بازرگانی به نام افرادی صادر می‌شود كه اغفال شده‌اند یا به‌درستی از اصل ماجرا خبر ندارند، به‌طور مثال در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد كارت بازرگانی به نام فردی صادر شده كه تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: كارت‌های بازرگانی یك بار مصرف باید ساماندهی شده و افرادی كه از این كارت‌ها استفاده می‌كنند، كاملا مشخص شوند تا بتوان از فرارهای مالیاتی و سوءاستفاده جلوگیری كرد.