توقیف شناور خارجی حامل سوخت قاچاق

توقیف شناور خارجی حامل سوخت قاچاق


روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام كرد: یك فروند كشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در اطراف جزیره فارسی به وسیله رزمندگان سپاه توقیف شد.
براساس اعلام این روابط عمومی، طی عملیات رصد و كنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور كشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته، گشت‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس در اقدامی غافلگیركننده این كشتی را كه حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حكم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف كردند.

شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا كرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسؤولان قضایی به شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.
سردار زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این ارتباط گفت: شامگاه چهارشنبه ۹مرداد ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه با اشراف اطلاعاتی یك كشتی خارجی حامل سوخت را توقیف كردند. وی ادامه داد: این شناور خارجی كه از كشتی‌های دیگر سوخت دریافت و در حال انتقال این سوخت به كشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.
سردار زیراهی افزود: در این رابطه ۷۰۰ هزار لیتر سوخت توقیف و هفت خدمه كه تبعه خارجی بودند دستگیر شدند.