پرسپولیس و استقلال آزمایشی بازی می‌کنند!

مسؤولان برگزاری لیگ برتر فوتبال از شروع این مسابقات در آینده‌ای نامعلوم می‌گویند

پرسپولیس و استقلال آزمایشی بازی می‌کنند!

 رقابت‌های لیگ برتر چه زمانی برگزار می‌شود؟ احتمالا هفته‌هاست به دنبال جواب این سوال هستید، ولی هربار به جوابی كه می‌خواهید، نمی‌رسید. دیروز هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ هم در شبكه سه‌سیما و برنامه سلام صبح بخیر حاضر شد و دوباره پاسخ دقیقی به این جواب نداد. او حتی زمان قرعه‌كشی رقابت‌های لیگ برتر را هم نامعلوم دانست. درست یك ساعت بعد از این اظهارات بود كه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سرانجام به سوال دوم یعنی همان زمان قرعه‌كشی پاسخ دادند. سازمان لیگ در بیانیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام كرد قرعه‌كشی مسابقات روز سه‌شنبه همین هفته در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.
بعد از آن‌كه فدراسیون فوتبال همه چیز را بلاتكلیف گذاشت، باشگاه‌ها به‌صورت مستقیم به مهدی تاج و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ معترض شدند. اعتراض آنها هم به جا بود. اعتقاد داشتند اولا بدنسازی كرده‌اند و یعنی چه كه نمی‌‍‌دانند باید چه زمانی برگزار كنند. برنامه‌ریزی در فوتبال حرف اول را می‌زند. یعنی تیم‌ها پیش از شروع لیگ برتر برای روز به روز خود برنامه‌ریزی می‌كنند تا مثلا در فلان تاریخ بدن بازیكنان آماده شروع لیگ برتر باشد. طبیعتا در روزهای منتهی به شروع لیگ، بدنسازی تیم‌ها سبك‌تر می‌شود و فشار كمتری به بازیكنان می‌آید. اعتراض باشگاه‌ها این بود كه نمی‌توانند برنامه‌ریزی كنند. دومین اعتراض هم به موضوع آماده‌سازی فنی برمی‌گشت. معمولا تیم‌ها بازی‌های دوستانه خود را برحسب دیدارهای رسمی خود می‌چینند. توقع باشگاه‌ها این بود كه فدراسیون زودتر زمان قرعه‌كشی را مشخص و متعاقبا رقبای هفته اول‌شان را هم مشخص كند تا بتوانند برای بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی كنند. این درخواست باشگاه‌ها باعث شد تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به یك تصمیم مشترك برسند؛ برگزاری قرعه‌كشی. به این ترتیب روز سه‌شنبه كمی فشار از روی فدراسیون كاسته می‌شود ولی هیچ بعید نیست بعد از قرعه‌كشی فشارهای مضاعفی از سوی هواداران برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر آغاز شود. با آن‌كه زمان قرعه‌كشی مشخص شده ولی هنوز زمان برگزاری بازی‌ها مشخص نیست. سعید فتاحی، رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: « این دیگر بستگی به وضعیت ورزشگاه‌ها دارد. اگر ورزشگاه‌ها آماده بود ما همین فردا بازی‌ها را برگزار می‌كردیم. از آنجا كه جان و امنیت هواداران برای ما مهم است، فعلا دست نگه داشته‌ایم. باید ورزشگاه‌ها شرایط ایمنی و خوبی برای برگزاری مسابقات داشته باشند.» او ادامه می‌دهد: «زمان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر واقعا مشخص نیست ولی ان‌شاءا... هر زمان ورزشگاه‌ها درست شوند، سریع بازی‌ها را برگزار می‌كنیم.»
سهیل مهدی، رئیس كمیته حرفه‌ای‌سازی فوتبال كه ناظر مستقیم وضعیت ورزشگاه‌هاست هم در این باره به جام‌جم توضیحاتی مشابه حرف‌های سعید فتاحی می‌دهد. او می‌گوید: «واقعا زمان برگزاری لیگ برتر مشخص نیست. همه چیز منوط به آماده‌سازی ورزشگاه‌هاست. حالا فعلا با قرعه‌كشی مشخص می‌شود كدام تیم باید با كدام تیم در هفته‌های اول بازی كند. این می‌تواند حداقل تا حدودی تكلیف تیم‌ها را مشخص كند.»
در همین حال خبرهای جالبی هم منتشر شده مبنی بر این‌كه احتمالا بازی‌های استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اول تستی برگزار می‌شود. هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم تلویحا این خبر را تایید كرد و گفت احتمالا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. سازمان لیگ، شورای تامین و فدراسیون فوتبال در نظر دارند به‌صورت آزمایشی گیت‌ها، دوربین‌های مداربسته و همین‌طور صندلی‌های شماره‌گذاری شده را امتحان كنند. بلیت‌ها هم فقط و فقط به‌صورت الكترونیكی فروخته خواهد شد. سیستمی كه از آن بلیت فروشی انجام می‌شود به ثبت احوال وصل است. نصیرزاده در این باره به جام‌جم می‌گوید: «این یك هشدار جدی است. هركسی سر جای خود نشیند و برای آن صندلی مشكلی پیش بیاید، این فرد باید پاسخگو باشد. به همین دلیل هشدار ما این است كه هیچ‌یك از هواداران جای خود را به فرد دیگری ندهند. اگر فردی جای آنها بنشیند و نارنجك بزند، اوست كه باید پاسخگو باشد. می‌دانید شبیه چیست؟ این‌كه شما ماشین‌تان را به فردی بدهید. اگر تصادف كرد، شما به‌عنوان مالك ماشین باید پاسخگو باشید.»
بعد از برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس در هفته اول و همین‌طور گزارشی از نیروهای برگزاری‌كننده به مسؤولان، مشخص خواهد شد آیا شرایط برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر مهیاست یا نه!