امان از دست كاغذ جان!

امان از دست كاغذ جان!


نگارنده حسابی سرش شلوغ است. خدا را شكر كنید كه نه می‌تواند از هوا حرف بزند و نه از شاعرانگی‌های جهان. آن‌قدر گرفتار است كه دارد در ذهنش جمع بندی می‌كند چطور زود، تند، سریع و البته مفید و كامل به عرضتان برساند امروز چه خبر بوده است. خب.. معطل نكنیم و برویم سراغ چهارگانه فرهنگی امروز یعنی همین چهار صفحه خودمان كه با عشق برایش می‌نویسیم و امیدواریم با عشق بخوانید.
 همین كه زینب مرتضایی‌فرد رسید روزنامه و كیفش را گذاشت روی میز، ماموریت امروزش به او ابلاغ شد. زود وارد عمل شد، ترانه‌ای را كه جناب دبیر گفته بود شنید، ترانه سرایش را پیدا كرد و با خواننده‌اش هم تماس گرفت. ترانه‌ای كه امروز علیزاده شكار كرده بود، كاری است متعلق به 15سال پیش كه با همكاری علی معلم و مجید اخشابی ساخته شده است. كاری اجتماعی كه حالا جای آثار مشابه آن در ماركت موسیقی بدجوری خالی است. خلاصه كه مرتضایی ترانه «تیتر‌روزنامه» را شنید و با اخشابی تماس گرفت تا از حال و هوای ساخت این كار بگوید. در صفحه 9 می‌توانید حرف‌های اخشابی را بخوانید.
 در صفحه بعدی هم مهاجر باز رفته سراغ كاغذ و ماجراهایش. او كه یك روزنامه‌نگار عشق كاغذ درست و حسابی محسوب می‌شود، بررسی كرده و دیده برخی كاغذهایی كه ارشاد  به ناشران می‌دهد، سر از چاپخانه‌ها درمی‌آورد و با قیمتی پایین‌تر از بازار به چاپخانه دارها واگذار می‌شود. با چند چاپخانه‌دار تماس گرفته و چند و چون ماجرا را پرسیده است. بخوانید و ببینید این كاغذ چه‌ها كه نمی‌كند با ما... .
 ساناز قنبری را هم كه می‌شناسید. خبرنگار سینمایی‌مان كه هم خوشفكر است و هم پرتلاش. او همیشه می‌گردد دنبال كسانی كه حقشان است دیده و معرفی شوند، اما رسانه‌ها كمتر به آنها پرداخته‌اند. قنبری این‌بار رفته سراغ ژیلا شاهی، یكی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «قصر شیرین» تازه‌ترین ساخته سیدرضا میركریمی. شاهی برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر مكمل زن جشنواره فیلم فجر هم شد و حالا كه فیلم در حال اكران است، می‌توانید بروید و بازی بی‌نظیر او را تماشا كنید و لذت ببرید. هم صفحه 11 امروز و گفت‌وگوی جذاب قنبری را با شاهی بخوانید و هم دیدن قصر شیرین را از دست ندهید.
 آخرین صفحه از چهارگانه فرهنگ و هنر امروز هم مثل صفحه قبلش سینمایی است. البته علی رستگار كه هم خوب تئاتر می‌داند و هم در سینما حسابی وارد و كاربلد است، به بهانه اكران دو فیلم «سركوب» ساخته رضا گوران و «نیوكاسل» اثر محسن قصابیان رفته سراغ كارگردان‌هایی كه از تئاتر به سینما می‌آیند. گوران و قصابیان هر دو تئاتری هستند و آمده‌اند سینما.  رستگار بررسی كرده تفاوت این دو مدیوم با هم در چیست و تئاتری‌ها در ورود به سینما چه كرده‌اند.