خودكشی اجباری؟!

خبر خودكشی حامی مالی ترامپ، گمانه زنی‌های متعددی را درباره علت و چگونگی این اتفاق به وجود آورد ه است

خودكشی اجباری؟!

مرگ مشكوك میلیاردر آمریكایی «جفری اپستین» در زندان، ابهامات زیادی را درباره روابط پنهانی او با سران سیاسی آمریكا از دموكرات‌ها گرفته تا جمهوریخواهان و نیز روابط او با دولت‌های خارجی به‌ویژه سازمان جاسوسی موساد مطرح كرده است. مقام‌های آمریكایی شنبه اعلام كردند اپستین در زندان نیویورك خود را حلق آویز كرده، در صورتی که او در انتظار محاكمه خود به اتهام قاچاق دختران نوجوان و بهره‌برداری جنسی از آنها بود. مرگ ناگهانی و اسرارآمیز او خیلی‌ها را در آمریكا شوكه كرد و همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها را دامن زد كه آیا او به جرم داشتن اسرار مگوی فراوان به نوعی سر به نیست شده است؟

جفری اپستین 66 ساله در زندان منهتن نیویورك به سر می‌برد كه به صورتی غیرمنتظره منابع خبری اعلام كردند او در زندان خود را
حلق آویز كرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، اتهام اپستین، قاچاق جنسی دختران 14 سال به بالا بود و گفته می‌شد او سال‌ها به این كار مبادرت داشته و از این طریق درآمد سرشاری به دست می‌آورد . به گونه‌ای كه صاحب یك فروند جت شخصی و خانه مجلل بود و به افراد صاحب نفوذ و شخصیت‌های سیاسی دسترسی داشت. وی یك بار دیگر سال 2008 بازداشت و به 13 ماه زندان محكوم شد اما در همان دوران مجاز بود تا روزانه 12 ساعت در طول شش روز هفته از زندان خارج شود و در دفتركار خود در فلوریدا فعالیت كند. ماه گذشته، یك هفته پس از آن‌كه وثیقه او مورد پذیرش قرار نگرفت، او در سلول خود در منهتن بیهوش پیدا شد كه علامت‌هایی روی گردن وی وجود داشت و مقامات زندان در حال بررسی این حادثه به‌عنوان خودكشی احتمالی بودند. وی اخیرا اعتراف كرده بود برای تعدادی از مقامات و اعضای كنگره آمریكا اعم از برخی سناتورها، قاچاق جنسی فراهم كرده است. ویلیام بار، دادستان كل آمریكا در واكنش به خبر خودكشی اپستین گفت از مرگ او  شوكه شده است. از سوی دیگر الكساندر اوكازیو كورتز، نماینده دموكرات كنگره خواستار پاسخگویی به سوالات بی‌شمار درباره مرگ مشكوك اپستین شد.
پای سیاستمداران در میان است
در میان افرادی كه اسم آنها در پرونده اپستین به میان آمده است، نام رئیس جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین بیل كلینتون و شاهزاده خانواده سلطنتی انگلیس، اندرو دوك یورك، به چشم می‌خورد. بسیاری می‌پرسند كه این اشخاص چه منفعتی در ارتباط با اپستین داشته‌اند. در همین حال نكته قابل توجهی كه برخی روزنامه‌نگاران به آن اشاره كرده‌اند، ارتباطات خارجی اپستین و احتمال اجیر شدن وی توسط موساد، سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس است.
بنا به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، اپستین در دهه 1980 گذرنامه سعودی داشته است. همچنین مقام‌های آمریكایی می‌گویند كه وی گذرنامه‌ای اتریشی نیز داشته است. اما چیزی كه روابط خارجی این میلیاردر آمریكایی را بسیار سوال‌برانگیز كرده است، ارتباط وی با صهیونیست‌هاست. به‌خصوص از طریق فردی به نام گیسلین ماكسویل. وی دختر میلیونر سابق، رابرت ماكسویل است كه از چهره‌های برجسته صهیونیسم بین‌الملل و حامی اسرائیل بود. او شریك زندگی و همكار جفری اپستین تا اواخر عمرش بود. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی ماكسویل را «توطئه‌گر اصلی» در پرونده جفری اپستین نامید و از قول مقام‌های آمریكایی مدعی شد هنوز نتوانسته‌اند جای او را پیدا كنند.
باج خواهی جنسی موساد
نكته جالب دیگر درباره گیسلین ماكسویل، ارتباط تنگاتنگ وی با سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد است و حال این پرسش را به میان كشیده است كه آیا جفری اپستین برای موساد نیز كار می‌كرده است؟ آیا فعالیت‌های وی در قاچاق و بهره‌برداری جنسی از نوجوانان، بخشی از برنامه صهیونیست‌ها برای نفوذ در میان نخبگان سیاسی آمریكایی و اخاذی از آنها برای اهداف خاصی بوده است؟ همچنین نقش موساد در مرگ مشكوك جفری اپستین كه در شرایط كاملا حفاظت‌شده قرار داشت، چه می‌تواند باشد؟ در همین رابطه ویتنی وب، روزنامه‌نگار تحقیقاتی در تارنمای مینت پرس نوشت پرونده اپستین به یكی از بزرگ‌ترین  عملیات باج‌خواهی جنسی در تاریخ اخیر آمریكا  گره خورده است. این روزنامه‌نگار با اشاره به روابط نزدیك رابرت ماكسویل (پدر گیسلین ماكسویل) با سران رژیم صهیونیستی  ادامه داد خدمات وی به اسرائیل و موساد چنان گرانبها بود كه جسد وی را به بیت‌المقدس منتقل كرده و در مراسمی كه سران اسرائیل حضور داشتند، او را تشییع كردند. در این مراسم شیمون پرز، رئیس‌جمهور  پیشین رژیم اشغالگر از  خدمات  رابرت ماكسویل ستایش كرد.
اپستین خود نیز شخصا دوست دیرینه ایهود باراك، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بود. دوستی چندین ساله آنها به حدی بوده كه این روزها، رقیبان سیاسی باراك از این مساله برای حمله سیاسی به وی بهره‌برداری می‌كنند.
باراك قرار است اواخر سال جاری میلادی در انتخابات كنست با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رقابت كند. ناظران سیاسی می‌گویند در صورتی كه شبكه فحشای كودكانی كه اپستین اداره می‌كرده از سوی گیسلین ماكسویل و موساد سازمان داده شده باشد.
اسرائیل تمام نفوذ خود را به كار خواهد گرفت تا ماكسویل را از دردسر خلاص كند.اسرائیل در گذشته نیز به نفع جفری اپستین در روند قضایی آمریكا دخالت كرده و او را نجات داده بود. آیا این اواخر سیر تحقیقات به سمت و سویی می‌رفت كه پای جاسوسی موساد را به وسط كشیده و در نتیجه بحرانی در روابط دیپلماتیك آمریكا و رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد؟
پای فرانسوی‌ها هم باز شد
«مارلن شیاپا» وزیر برابری مردان و زنان و «آدرین تكه» وزیر رفاه كودكان فرانسه در بیانیه‌ای مشترك خواستار  آغاز تحقیقات در مورد ارتباط فعالیت‌های قاچاق جنسی «جفری اپستین» میلیاردر آمریكایی در فرانسه شدند. از دیدگاه این دو سیاستمدار فرانسوی، مرگ اپستین نباید قربانیان را از عدالت حقوقی كه مستحق آن هستند محروم كند. آنها می‌گویند: این شرط اساسی برای احیای قربانیان و همچنین شرط محافظت موثرتر از دیگر دخترانی است كه با چنین شبكه‌های سازمان یافته و این نوع شكارچیان روبه‌رو می‌شوند.
در پاسخ به این اظهارات، وزیر دادگستری فرانسه یادآوری كرد كه پیگردهای قانونی از تصمیمات دولت نبوده است. وی به خبرگزاری فرانسه گفته دولت تصمیم ندارد در مورد فعالیت‌های اپستین در فرانسه تصمیم بگیرد. هرچند شیاپا و تكه، اطلاعاتی در مورد ارتباط اپستین با فرانسه ارائه نكرده‌اند اما یك منبع در دفتر شیاپا به سفرهای بیشمار او به فرانسه اشاره كرده است.