رونمایی از 2 خودروی زرهی رعد و تاكتیكی ارس۲

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد

رونمایی از 2 خودروی زرهی رعد و تاكتیكی ارس۲

باحضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی رعد رونمایی و خودرو تاكتیكی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد.
وزیر دفاع در این مراسم با اشاره به توانایی‌های این خودرو گفت: خودروی تاكتیكی ارس2 با داشتن تحرك بالا در مناطق سخت‌گذر، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و افزایش نسبت توان به وزن، نسبت به نسل قبلی خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و قابلیت نصب سلاح و حركت بر روی آن پیشرفت‌های
 قابل ملاحظه و ویژه‌ای داشته است.
امیر سرتیپ حاتمی افزود: این خودرو منطبق با نقشه راه خودروی تاكتیكی و برای پاسخگویی به نیازهای كنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و امروز تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی در تأمین خودروهای پیشرفته است كه فناوری ساخت آنها را چند كشور معدود در اختیار دارند.
آمادگی وزارت دفاع برای كمك به صنعت خودروسازی كشور
وی با اشاره به مشكلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات گفت: وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز شركت‌های خودروساز دارد و می‌تواند به عنوان بازوی كمكی صنعت خودروی كشور گره‌گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان احساس مسؤولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه‌جانبه مردم افزود: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می‌كند. در این مراسم همچنین از نفربر زرهی ضد مین و ضد كمین رعد هم رونمایی شد.