سپاهان، سخنگوی سازمان لیگ ‌شد!

زمان آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بالاخره مشخص شد

سپاهان، سخنگوی سازمان لیگ ‌شد!

رقابت‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر از روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ آغاز می‌شود. این البته خبری بود كه روز دوشنبه توییتر باشگاه سپاهان و سرمربی این تیم باصراحت اعلام كرده بودند. آنچه موجب شگفتی اهالی فوتبال شده هم دقیقا همین موضوع است كه این باشگاه خاص چگونه از اخبار محرمانه سازمان لیگ خبر داشت؟
آنچه سرمربی سپاهان در گفت‌وگو با یك سایت اعلام كرد، آنقدر قاطع بود كه كسی به خود شك و تردید راه نداد. تماس‌ها بعد از این اظهارنظر شروع شد و سازمان لیگ دیروز صلاح را بر این دید كه تاریخ دقیق شروع بازی‌ها را به طور رسمی اعلام كند: همان تاریخ اعلام شده توسط باشگاه سپاهان.
به نظر می‌رسد لیگ امسال كه به دلیل تاخیر فراوان برای فراهم شدن زیرساخت‌های امنیتی (كه مشخص نشد تا چه اندازه تامین شده است) اسیر حاشیه‌های فراوانی شده بود، دلایل دیگری برای غرق شدن در حاشیه‌ها و بحران‌های خودساخته دارد.
دیروز حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ گفت: در آخرین جلسه‌ای كه در فدراسیون فوتبال و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون برگزار كردیم، وضعیت ورزشگاه‌های حاضر در لیگ برتر مورد بررسی نهایی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد كه نوزدهمین دوره لیگ برتر (جام خلیج‌فارس) فصل 99-98 از روز ۳۱ مرداد آغاز شود.
با این تصمیم سازمان لیگ، نوزدهمین دوره لیگ برتر در روز 31 مرداد با بازی تیم‌های پرسپولیس - پارس جنوبی و در ورزشگاه آزادی افتتاح می‌شود.
هنوز برنامه رسمی بازی‌ها اعلام نشده اما به احتمال فراوان هفته اول در روزهای 31 مرداد و اول شهریور برگزار خواهد شد.
ورزشگاه‌های ناآماده
بهاروند به نكته‌ای اشاره كرد كه مشخص می‌كند این همه تاخیر برای آغاز لیگ جدید بیهوده بوده است: «مسابقه باشگاه‌هایی كه ورزشگاه‌هایشان هنوز آمادگی برگزاری مسابقات را ندارند و الزامات ایمنی و امنیت مورد نظر در آنها ایجاد نشده باشد، در شهر یا استان بی‌طرف و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.» اگر قرار بود تصمیم فدراسیون فوتبال برای معلق كردن فوتبال به استانداردسازی ورزشگاه‌ها منجر شود، این همه تاخیر برای چه بود و اگر قرار بود چنین رایی صادر شود، چرا از همان ابتدا صادر نشد؟ فدراسیون فوتبال كه به محض پایان لیگ قبل استانداردهای مورد نظر را اعلام كرده بود، پس چرا وقتی در ابتدای مرداد با ورزشگاه‌های غیراستاندارد روبه‌رو شد، بازی‌ها را همین‌گونه آغاز نكرد؟
لیگ بلافاصله تعطیل می‌شود
بازی‌های لیگ برتر بعد از دو هفته برگزاری تعطیل خواهد شد. بر اساس آنچه كه دیروز از سوی سایت رسمی سازمان لیگ برتر اعلام شد فصل جدید بازی‌ها از 31 مرداد آغاز می‌شود؛ اما لیگ برتر بعد از دو هفته برگزاری با وقفه روبه‌رو می‌شود به این خاطر كه تیم ملی از دهم شهریور به دلیل بازی با هنگ‌كنگ اردوی تداركاتی برپا خواهد كرد. تیم ملی در هفته اول بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 (14 شهریور) با قرعه استراحت روبه‌رو شده است؛ اما 19 شهریور باید در هنگ‌كنگ به میدان برود.
دربی؛ 29 شهریور ؟
با توجه به برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ و با توجه به برنامه تیم ملی، فقط دو هفته اول لیگ برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان به اردو خواهند رفت. آنها فقط یك بازی مقابل هنگ‌كنگ را پیش رو دارند و دوباره به تیم‌های باشگاهی خود اضافه خواهند شد. با احتساب فاصله بازی با هنگ‌كنگ (19شهریور) و استراحت ملی‌پوشان برای حضور در تیم‌های باشگاهی، شاید هفته سوم لیگ برتر روزهای 22 و 23 شهریور برگزار شود كه اگر این گونه باشد، هفته چهارم لیگ برتر طی روزهای پنجشنبه 28 و جمعه 29 شهریور انجام خواهد شد. با شناختی كه از سازمان لیگ داریم، همه بازی‌ها را پنجشنبه برگزار خواهد كرد تا جمعه 29 شهریور بدون دغدغه دربی پایتخت را برگزار كند.