عزیزپور: اسكواش یك رشته فراگیر می‌شود

رقابت‌های انتخابی تیم ملی شهریور برگزار می‌شود

عزیزپور: اسكواش یك رشته فراگیر می‌شود


دبیر فدراسیون اسكواش از تلاش وزارت ورزش و جوانان برای توسعه و ترویج این رشته مفرح ورزشی در ۳۱ استان كشور خبر داد و گفت: هدف اصلی این وزارتخانه ورود رشته پر مخاطب اسكواش به تمام شهرستان‌ها و فعال شدن آن است.
امیر عزیزپور با تاكید بر نگاه ویژه فدراسیون اسكواش برای فراگیرشدن این رشته ورزشی، اظهار كرد: از آنجا كه ورزشكاران این رشته ورزشی توانسته‌اند در میادین بین‌المللی بدرخشند، وزارت ورزش و جوانان افق روشنی را برای آینده اسكواش ترسیم كرده است.
وی افزود: وزارت ورزش و جوانان با جدیت در مسیر توسعه ‌و ایجاد زیرساخت‌های لازم مثل تامین سالن اسكواش در جای جای نقاط ایران گام برمی‌دارد. در چند سال اخیر اقدامات مهمی برای احداث سالن‌های اسكواش در كشور انجام شده و میزبانی شهر گرگان در مسابقات اسكواش غرب آسیا موید این مطلب است.
عزیزپور به برگزاری سراسری مسابقات انتخابی رشته اسكواش در شهریور سال جاری در كشور اشاره كرد و گفت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان با هدف آمادگی ورزشكاران این رشته برای مسابقات آسیایی - كه قرار است شهریور سال آینده برگزار شود – به‌زودی برگزار خواهد شد و كادر فنی تیم ملی بادقت این رقابت‌ها را رصد خواهد كرد.وی افزود: برای آمادگی مسابقات آسیایی، تیم ملی اسكواش ۱۴ اردو برگزار خواهد كرد تا منتخبان این رشته با تمرین‌های مستمر، آگاهی و آمادگی كامل بتوانند در فراسوی مرزها افتخارآفرینی كنند.
دبیر فدراسیون اسكواش با بیان این‌كه تیم ملی اسكواش كشورمان سال گذشته توانست مقام سوم آسیا را از آن خود كند، گفت: اگر چه اعضای تیم ملی اسكواش برای رسیدن به سكوهای برتر قهرمانی تلاش می‌كنند، اما باید در نظر داشت رقبای ما در كشور‌های آسیایی بسیار قوی هستند، بنابر این نباید حریفان را دست‌كم گرفت. وی افزود: اسكواش‌كاران آسیایی از تبحر و تخصص خاصی در این رشته ورزشی به خصوص در مالزی و هنگ‌كنگ برخوردارند. در چنین شرایطی تیم ملی كشورمان باید تلاش كند به جایگاه بالاتری دست یابد. اسكواش‌كاران كشورمان باید در مسابقات بین‌المللی ضمن دفاع از جایگاه ورزشی خود تلاش كنند در این مسابقات به‌خوبی ظاهر شوند.