تا صبح برای حل مشكل نخوابیدم

فتحی:بابت اتفاقی كه برای میلیچ افتاد ما مقصر نبودیم

تا صبح برای حل مشكل نخوابیدم

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال دوباره با انتقاد روبه‌رو شده است. این تیم همچنان با حواشی زیادی روبه‌روست. روز دوشنبه بود كه هرویه میلیچ، بازیكن كروات برای شركت در تست‌های پزشكی و همین‌طور امضای قرارداد با استقلال به تهران آمد. او عكسی به یادگار در فرودگاه گرفت و این عكس در رسانه‌ها منتشر شد. میلیچ اما خیلی زود فهمید نمی‌تواند از فرودگاه خارج شود. این مساله به قدری باعث ناراحتی‌اش شد كه حتی از كانال مدیر برنامه‌های خود به استراماچونی، سرمربی استقلال پیام داد و گلایه كرد. این گلایه هم باعث شد تا مربی ایتالیایی باشگاه را تهدید به استعفا كند. استراماچونی اعتقاد داشت اول و آخر، باشگاه عامل این اتفاق بوده است. او باور نمی‌كرد در فوتبال حرفه‌ای چنین اتفاقی رخ دهد. البته نزدیكانش اعتقاد دارند اگر مدتی در ایران فعالیت كند خیلی زود با فضای فوتبال اینجا آشنا می‌شود و دیگر این اتفاقات برایش عادی خواهد بود.
البته استقلالی‌ها تلاش می‌كنند تا بگویند در این اتفاق عجیب نقشی نداشتند و در واقع این فدراسیون فوتبال بوده كه نتوانسته هماهنگی لازم را انجام دهد. روز گذشته فتحی در جلسه‌ای كه با استراماچونی داشت بر این مساله تاكید كرد و گفت، باشگاه كار خود را انجام داده است؛ منتها فدراسیون فوتبال روز گذشته به این ادعا واكنش نشان داد و حتی تصاویر مستندی ارائه كرد كه به قول خودشان نشان می‌داد مشكل از سوی آنها نبوده است. خلاصه بیانیه فدراسیون فوتبال این بود كه چطور استقلال روز نوزدهم مهرماه درخواست روادید كرده و قصد داشته تنها دو روز بعد، آن هم در تعطیلی بازیكنش را وارد تهران كند. در واقع فدراسیون تاكید داشت این مساله به باشگاه استقلال مربوط است نه آنها.
در همین حال امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال در گفت‌وگوی كوتاهی كه با روزنامه جام‌جم داشت تاكید كرد، فدراسیون می‌توانست اقدامات لازم را انجام دهد و در واقع یك اهمالی صورت گرفته است. او در این‌باره گفت: «من در شیراز بودم و به جرات می‌گویم تا صبح نخوابیدم تا مشكل بازیكن خارجی حل شود و بتواند از فرودگاه خارج شود.»
او همچنین توضیح داد: «ما بعد از آن‌كه سفر میلیچ به ایران قطعی شد، نامه‌ای به سازمان لیگ برای ورود این بازیكن به ایران زدیم. آنها هم نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال كردند. فدراسیون باید به وزارت ورزش نامه می‌زد ولی ظاهرا آقای شكوری نبوده تا نامه را امضا كند. در صورتی كه باید نامه ما به وزارتخانه می‌رفت و از آنجا هم برای وزارت خارجه ارسال می‌شد. اگر این مراحل طی می‌شد میلیچ بدون هیچ مشكلی می‌توانست وارد ایران شود.» فتحی در پایان گفت: «ما مقصر این مساله نبودیم.»