جشنواره در شناسایی استعدادها نقش بسزایی دارد

جشنواره در شناسایی استعدادها نقش بسزایی دارد


دكتر علیرضا پویا، عضو هیات داوری بخش پژوهش درباره ارزیابی‌اش از آثار ارائه شده به جشنواره به ستاد خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراكز استان‌ها گفت: بخشی از آثار پژوهشی كه من بررسی كردم، بخش دشوار بود و آنچه كه در این زمینه عنوان می‌كنم مربوط به همه آثار نیست. اما چند سالی است مراكز استان‌ها كار تحقیقات كیفی را انجام می‌دهند. از این رو من كیفیت آثار را متوسط رو به پیش می‌بینم كه قطعا جای نظارت و هدایت دارد.
وی در ادامه درباره تاثیرات مثبت این جشنواره در ارتقای سطح كیفی آثار هم بیان كرد: قطعا وقتی جشنواره به صورت تخصصی برگزار می‌شود، همین موضوع روی كیفیت آثار هم تاثیر مثبت می‌گذارد. اما نكته‌ای كه در این میان اهمیت دارد این است كه سطح آثار در هر استان با استان دیگر متفاوت است و از این رو ما باید به كمك استان‌هایی برویم كه از ظرفیت كمتری برخوردار هستند. از طرفی باید آسیب شناسی سالانه توسط كمیسیون‌ها و زیر نظر معاونت هم روی آثار انجام شود.
پویا در پایان درباره تاثیر جشنواره در شناسایی و كشف استعدادها نیز عنوان كرد: شكی نیست كه جشنواره می‌تواند در شناسایی استعدادها موثر باشد و آن افرادی كه از توانایی بالایی برخوردارند شناسایی می‌شوند. تا جایی هم كه من در آثار دیدم، برخی از كارها فوق‌العاده بود. از این رو با توجه به این‌كه برخی استعدادها هنوز در استان‌ها هستند كه شكوفا نشده‌اند، برگزاری این جشنواره راه خوبی برای شناسایی انهاست.