سناریوی هالیوودی  برای سرقت  122 میلیاردی از بانک

سناریوی هالیوودی برای سرقت 122 میلیاردی از بانک

هفت مرد كه با طراحی سناریویی هالیوودی قصد سرقت 122 میلیاردی از بانك صادرات را داشتند، پس از ناكامی در این سرقت بزرگ دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح یكشنبه 13 مرداد امسال سه مرد كه لباس نظامی به تن داشتند، همراه با مسؤول باجه بانك صادرات در منجیل آباد رباط كریم، وارد شعبه شدند.
آنها مدعی شدند در این شعبه تخلفات مالی انجام شده و قصد رسیدگی به تخلفات مسؤول شعبه را دارند. ماموران پشت باجه نشسته و به بررسی سیستم‌ها پرداختند. آنها بعد از دقایقی سراغ گاوصندوق رفته و 39میلیون تومان پولی كه در آنجا بود را برداشته و همراه مسؤول باجه از بانك خارج شدند.
بعد از رفتن ماموران، كارمند باجه كه به موضوع مشكوك شده بود به بررسی سیستم‌ها پرداخت و متوجه شد  دزدان 122 میلیارد تومان موجودی حساب مشتریان را به حساب‌هایی واریز كرده، اما فراموش كرده‌اند آخرین مرحله عملیات را انجام دهند.
عملیات انتقال پول توسط كارمند باجه لغو شد و او موضوع را به پلیس خبر داد. در تحقیقات اولیه احتمال همدستی مسؤول باجه با دزدان مطرح شد، اما در ادامه تحقیقات مشخص شد، دزدان ابتدا مسؤول باجه را گروگان گرفته و با خودروی او به باجه رفته بودند. متهمان پس از سرقت، گروگان خود را در بیابان‌های اطراف رباط كریم رها كرده بودند.
سردار محسن خانچرلی در تشریح عملیات پلیس برای دستگیری دزدان گفت: پس از گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد و با بررسی سرنخ‌ها هویت یكی از دزدان را شناسایی و او را دستگیر كردند. متهم در تحقیقات لب به اعتراف گشود و مدعی شد با همدستی شش نفر از دوستانش این سرقت را انجام داده است.
وی افزود: با شناسایی شش عضو دیگر این باند، آنها هم در عملیات‌های جداگانه دستگیر شده و به این سرقت اعتراف كردند. متهمان پس از اعتراف به جرم خود تحویل مقام قضایی شدند.
دزدان بانك منجیل‌آباد در بازجویی‌ها مدعی شدند، از سه ماه قبل این نقشه را طراحی كرده و چند بار آن را مرور كرده بودند. با شناسایی باجه منجیل‌آباد نقشه خود را اجرا كردند و تصور نمی‌كردند در آخرین مرحله با مشكل روبه‌رو شوند و رویای سرقت 122 میلیاردی آنها بر باد رود.