شوهرخاله، متهم آزار مرگبار دختر 13 ساله

متهم به قتل بعد از 4 سال دستگیر شد

شوهرخاله، متهم آزار مرگبار دختر 13 ساله

مرد جوان كه متهم است دختر 13ساله باجناقش را در گاوداری در اراك آزار داده و وی را حلق‌آویز كرده بود چهار سال پس از جنایت سیاه دیروز در تهران بازداشت شد. گره‌های محكم و مردانه، دست این جنایتكار را رو كرد. وی دیروز در جلسه تحقیقی كه در دادگاه كیفری تهران برگزار شد، خودش را بی‌گناه خواند و پرونده‌اش برای رسیدگی به استان مركزی فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر 20 مرداد ۹۴ زنی هراسان با پلیس اراك تماس گرفت و از مرگ خواهرزاده 13ساله‌اش به نام سهیلا خبر داد. وی به ماموران گفت دخترنوجوان خودش را حلق‌آویز كرده است.
ماموران پلیس اراك به خانه این زن رفتند و با جسد حلق‌آویز دختر نوجوان در نزدیكی گاوداری روبه‌رو شدند. شوهرخاله سهیلا به نام سعید در بازجویی‌ها گفت: چند روز قبل با جناقم و همسرش به سفر رفتند و به همین علت سهیلا به خانه ما آمده و با ما زندگی می‌كرد تا با پسر چهار ساله‌مان بازی كند. من و همسرم در حیاط خانه‌مان گاوداری داریم و از این طریق زندگیمان را می‌گذرانیم. سهیلا دختر پرجنب و جوشی بود و مدام با فرزندمان بازی می‌كرد. آن روز عصر من و همسرم به گاوداری رفته و مشغول دوشیدن شیر گاوها بودیم. وقتی از گاوداری بیرون آمدیم با جسد حلق‌آویز سهیلا روبه‌رو شدیم و نمی‌دانیم او چرا خودش را كشته است. خاله سهیلا نیز كه از این ماجرا شوكه بود به ماموران گفت: خواهرم وقتی به سفر رفت، سهیلا را به ما سپرد. او علائمی از افسردگی نداشت و نمی‌دانم چرا دست به خودكشی زده است.
جسد با دستور قضایی به پزشكی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. اما گره‌های محكمی كه طناب را به درخت بسته بود شك پلیس را برانگیخت. به نظر می‌رسید گره‌های محكم توسط یك مرد بسته شده باشد. با به دست آمدن این سرنخ، شوهرخاله سهیلا بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت، اما حرف‌های قبلی‌اش را تكرار و ادعا كرد از نحوه مرگ دختر نوجوان بی‌اطلاع است.
سعید اما در بازجویی‌های بعدی لب به اعتراف گشود و گفت: من طناب را به درخت بسته بودم تا سگ‌ها را به آن آویزان و تنبیه‌شان كنم. آن روز سهیلا مشغول بازی بود كه به شوخی به او گفتم حالا كه مرا اذیت می‌كند، خوب است او را هم مانند سگ‌ها از درخت آویزان كنم. من طناب دار را دور گردن او انداختم اما او در یك لحظه ترسید و تقلا كرد و طناب كشیده شد. سهیلا ناخواسته خفه شد و من سعی كردم او را بلافاصله پایین بیاورم، اما نشد. وقتی دیدم دخترنوجوان نفس نمی‌كشد، همسرم را خبر كردم و با پلیس و اورژانس تماس گرفتیم.
به‌دنبال اظهارات سعید،وی بازداشت شد. در این میان پزشكی‌قانونی نیز در گزارشی اعلام كرد سهیلا قبل از مرگش مورد آزار قرار گرفته است. با افشای این ماجرا سعید در دادگاه كیفری استان مركزی پای میز محاكمه ایستاد و در حالی كه منكر جرمش بود از اتهام قتل و آزار دختر نوجوان تبرئه و آزاد شد. وی بلافاصله پس از آزادی اراك را ترك كرد، اما با اعتراض پدر و مادر سهیلا به حكم صادره ،پرونده بار دیگر به جریان افتاد. در این میان روشن شد سعید به محل نامعلومی گریخته و احتمالا زندگی پنهانی در پیش گرفته است. تلاش
 چهار ساله پلیس برای پیدا كردن ردی از سعید بی‌نتیجه ماند تا این‌كه پلیس تهران دریافت وی به پایتخت آمده و به‌عنوان پیك‌موتوری در یك رستوران مشغول به كار شده است. به این ترتیب پرونده در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به جریان افتاد و قضات دادگاه دستور بازداشت موقت وی را صادر كردند.سرانجام به دنبال چند ماه كار اطلاعاتی ظهر دیروز سعید در حالی كه سوار بر موتور می‌خواست غذایی را از رستوران محل كارش به دست یك مشتری برساند با نیابت قضایی دستگیر و به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران منتقل شد. وی در دادگاه جرمش را انكار كرد و گفت دختر نوجوان را آزار نداده و او را نكشته است.
وی با دستور بازداشت موقت به اراك فرستاده شد تا بار دیگر از خود دفاع كند.