دستگیری دزدان سی تی اسكن بیمارستان

دستگیری دزدان سی تی اسكن بیمارستان

اعضای باند سرقت از مدارس شمال غرب تهران در جریان تحقیقات به سرقت قطعات دستگاه سی‌تی‌اسكن بیمارستان مسیح دانشوری اعتراف كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 2 بامداد 18 خرداد امسال طی تماس شهروندان با مركز فوریت‌های پلیسی 110، سرقت از بیمارستان مسیح دانشوری به كلانتری 164 قائم اعلام شد. در بررسی اولیه مشخص شد سارق یا سارقان اقدام به سرقت تجهیزات و قطعات دستگاه سی تی اسكن به ارزش تقریبی یك میلیارد و 500 هزار تومان كرده و متواری شده‌اند.
نماینده بیمارستان با حضور در پایگاه یكم پلیس آگاهی به كارآگاهان گفت: بیمارستان جهت تجهیز بخش سی تی اسكن اقدام به خرید یك دستگاه سی‌تی‌اسكن كرده و از آنجا كه دستگاه به‌صورت قطعات مجزا بود، سارقان به محل نگهداری دستگاه رفته و قطعات مهم را دزدیده‌اند.
كارآگاهان راهی محل سرقت شدند كه در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد محل سرقت دوربین مداربسته نداشته و تصویری از سارق یا سارقان در این بخش از تحقیقات به‌دست نیامده است.
كارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات با یك باند حرفه‌ای سرقت از مدارس شمال‌غرب تهران روبه‌رو شدند كه با انجام اقدامات پلیسی، ششم مرداد موفق به شناسایی سركرده باند به نام اصغر 40 ساله شدند كه در مخفیگاهش در محدوده كاشانك شناسایی و دستگیر شد كه بلافاصله به سرقت از مدارس اعتراف و اظهار کرد سرقت‌ها را به اتفاق چهار نفر دیگر از همدستانش انجام داده است. در ادامه سه عضو دیگر این باند دستگیر شدند.
تحقیقات برای دستگیری عضو فراری باند به نام صابر ادامه داشت تا این‌كه اول شهریور در خیابان فرجام دستگیر شد.
اعضای باند به بیش از ده مورد سرقت وجه نقد در ساعات پایانی شب از مدارس شمال‌غرب تهران اعتراف كردند.
بررسی سوابق كیفری اعضای این باند نشان داد صابر دارای هشت فقره سابقه كیفری در زمینه‌های سرقت و مواد مخدر است و همین امر، ظن كارآگاهان مبنی بر این‌كه سرقت از بیمارستان مسیح دانشوری كار این باند باشد را بیشتر كرد. در ادامه سارقان منكر هرگونه سرقت از بیمارستان دانشوری شدند اما پس از 14 روز مقاومت لب به اعتراف گشودند. صابر در اعترافاتش گفت: اموال را نزد یكی از دوستانم در محدوده سعادت‌آباد به امانت سپرده‌ام.
 با توجه به اعترافات صابر، كارآگاهان راهی محل شدند و كلیه قطعات دستگاه سی‌تی‌اسكن به سرقت رفته را در سعادت‌آباد كشف  كردند.