نباید دشمن شاد شویم

سید‌جلال حسینی: پرسپولیس امروز به حمایت احتیاج دارد فردا دیر است

نباید دشمن شاد شویم

سیدجلال حسینی كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در شرایط خاصی قرار گرفته و نیاز به حمایت همه‌جانبه از سوی هواداران پرسپولیس دارد. او البته در آخرین مصاحبه خود به جام‌جم نیز تاكید داشت كه سرخپوشان در وضعیت حساس و مهمی به سر می‌برند و احتیاج به حمایت همه‌جانبه دارند. موضوعی كه از سوی هواداران نیز بازتاب گسترده‌ای داشت تا جایی كه در هفته‌های پایانی لیگ، پرسپولیسی‌ها به حمایت از تیم محبوب‌شان برخاستند. حسینی این بار نیز از طرفداران تیمش درخواست كرده با شور و هیجان بیشتری نسبت به گذشته، تیم را رو به جلو ببرند.

فصل را با یك برد و یك شكست آغاز كردید. اوضاع را چطور می‌بینی؟
وضعیت تیم ما خیلی هم بد نیست. در بازی اول توانستیم در عین شایستگی پارس جنوبی را در خانه شكست دهیم و لیگ را باز هم با برد شروع كنیم. در بازی دوم با این‌كه در تبریز به میدان رفتیم اما عملكرد بدی نداشتیم. شاید می‌توانستیم بدون شكست به خانه برگردیم اما شرایط طور دیگری رقم خورد.
چه كسی مقصر این شكست بود؟
در آن شكست نمی‌توانیم به‌دنبال مقصر باشیم اما قطعا به فكر جبران نتیجه هستیم. من هر روز در كنار دیگر بازیكنان و اعضای كادرفنی در محل تمرین حاضر می‌شوم و تلاش بازیكنان برای عبور از این شكست و جبران نتیجه‌ای را كه از دست رفت، می‌بینم. این شرایط روحی می‌تواند كمك زیادی به ما در طول فصل كند.
عملكرد گابریل كالدرون را تا اینجای كار چطور ارزیابی می‌كنی؟
بالاخره كالدرون از كشور دیگری آمده و برای اولین‌بار است كه در فوتبال كشورمان مربیگری می‌كند؛ آن هم هدایت تیم بزرگی مثل پرسپولیس را برعهده گرفته است. او مربی آرامی است كه برای كسب موفقیت هر روز، زودتر از بقیه به محل تمرین می‌آید و همیشه دیرتر از بقیه از محل تمرین می‌رود. كالدرون مربی بسیار خوبی است اما باید به او زمان بدهیم تا بتواند تاكتیك‌هایش را به درستی در تیم به حالت اجرا بگذارد. تا به حال تمرینات بسیار خوبی با حضور او داشتیم و به‌رغم این‌كه طی سال‌های گذشته یك مربی ثابت داشتیم، امسال تفكر دیگری بر تیم حاكم است و شرایط تغییر كرده است. كالدرون می‌خواهد با سیستم خودش تیم را به میدان بفرستد و این موضوع كمی زمان می‌برد؛ اما این گذشت زمان باید با حوصله هواداران همراه شود. باید مثل دورانی كه از برانكو حمایت می‌شد، از كالدرون نیز حمایت شود.
امكان دارد زمان هماهنگی كالدرون با پرسپولیسی‌ها طولانی شود و موفقیت‌های این فصل از دست برود؟
نه من این‌طور فكر نمی‌كنم بلكه همه ما امیدواریم با توجه به تیم بسیار خوبی كه داریم، بار دیگر قهرمان لیگ برتر شویم. نكته مهم اینجاست كه اصلا نباید تمركزمان را از دست بدهیم و از زمان به درستی استفاده كنیم. از سوی دیگر بارها این موضوع را گفتم و بار دیگر تكرار می‌كنم؛ هواداران باید هوشیار باشند و نگذارند دشمنان‌مان شاد شوند. پرسپولیس به خاطر هوادارانش همیشه موفق بوده اما دشمنان زیادی هم داریم. همه می‌خواهند تیم ما را زمین بزنند ولی باید هوشیار باشیم و بدانیم در چه موقعیتی قرار گرفته‌ایم. نباید به‌خاطر یك شكست كه ممكن بود در هر هفته‌ای رقم بخورد، تیم را تحت فشار بگذاریم. خیلی‌ها در انتظار آن هستند از این شرایط سوءاستفاده كنند ولی باید پشت هم باشیم و دست از اتحادمان نكشیم. پرسپولیس همین امروز به اتحاد همه بازیكنان و مربیان و به‌خصوص هوادارانش احتیاج دارد، فردا خیلی دیر است. اگر امروز این تیم حمایت نشود هر اتفاقی ممكن است در طول فصل رخ بدهد.
در هفته پیش رو بازی‌های بسیار سختی در پیش دارید. در این مورد صحبت می‌كنی؟
متاسفانه قرعه‌كشی لیگ به شكلی بود كه سخت‌ترین بازی‌ها در همین چند هفته اول برایمان اتفاق افتاد ولی با این حال نباید دنبال بهانه باشیم. از این به بعد در هر دیدار فقط به دنبال كسب سه امتیاز هستیم و از هیچ تلاشی برای گلزنی و كسب برد و شاد كردن هواداران دریغ نمی‌کنیم.
دربی هم در هفته چهارم برگزار خواهد شد. چه نظری در این مورد داری؟
ببینید ما باید هفته‌به‌هفته و بازی به بازی پیش برویم. به همین دلیل اول باید به فكر دیدار با صنعت نفت آبادان باشیم و در این بازی امتیازات كامل را جمع كنیم. سپس در مورد دیدار با استقلال یا سایر رقیبان صحبت خواهیم كرد. فعلا باید تمام تمركزمان روی دیدار با تیم نفت آبادان باشد. از هواداران نیز می‌خواهم برای این بازی حتما به ما كمك و با حضور در ورزشگاه از پرسپولیس حمایت كنند.