صادرات بنزین ایران رکورد زد

صادرات بنزین ایران رکورد زد


صادرات بنزین از طریق بورس انرژی در هفته گذشته رکورد زد و از مرز ۷۲ میلیون دلار گذشت.
سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی با اعلام این خبر به خبرگزاری صداوسیما گفت: در هفته گذشته ۱۱۰ هزار تن بنزین از طریق رینگ صادراتی بورس انرژی به ارزش ۷۲ میلیون دلار معامله شد و مقصد صادرات این فرآورده‌های نفتی کشورهای همسایه اعم از عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای همسایه بود.
وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده شرکت ملی پالایش و پخش به دنبال توسعه صادرات فرآورده‌های صادراتی است و اعلام آمادگی کرده که فرآورده‌های با کیفیت بالا و با قیمت رقابتی را در سطح خرده‌فروشی و عمده‌فروشی از طریق بورس انرژی ساماندهی کند.
مدیرعامل بورس انرژی گفت: ما هم از طرف شرکت ملی پالایش و پخش این آمادگی را داریم که از مبادی مختلف و انبارهای مختلف که در سطح کشور است این فرآورده‌های نفتی را تحویل گرفته و به تجار خارجی و صادرکنندگان ارائه کنیم.
حسینی ادامه داد: با وجود ده پالایشگاه بزرگ در کشور و انبارهای متعدد نفت و همچنین پشتیبانی خوبی که برای فروش این فرآورده‌ها از طریق بورس انرژی انجام می‌شود امیدواریم صادرات این فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی ایران رونق بگیرد.
وی افزود: ایران تنها کشور در منطقه است که مازاد قابل صادرات در فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین با کیفیت بسیار بالا را دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین برای بورس انرژی فراهم کرده است و با همکاری این دو مجموعه شاهد گسترش این مازاد خواهیم بود.
مدیرعامل بورس انرژی به ذکر برخی از آمار معاملات اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۳۰۵ هزار تن فرآورده را در بورس انرژی به ارزش هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان معامله کردیم که از این میزان ۱۱۰ هزار تن بنزین به ارزش ۷۲ میلیون دلار، ۱۰۶ هزار تن گاز مایع به ارزش ۳۰ میلیون دلار معامله شده است.