كاهش قیمت بلیت هواپیما از 21 شهریور

كاهش قیمت بلیت هواپیما از 21 شهریور


 دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به كاهش نرخ ارز، از ۲۱ شهریور قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای پرتردد10  تا ۲۰ درصد هم كاهش می‌یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی با بیان این‌كه كاهش نرخ ارز در روزهای گذشته زمینه‌ساز كاهش قیمت بلیت هواپیما شده است، گفت: به دلیل آن‌كه بسیاری از هزینه‌های شركت‌های هواپیمایی براساس قیمت ارز است در نتیجه با توجه به روند نزولی قیمت ارز شركت‌های هواپیمایی تصمیم به كاهش میانگین ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در تمام مسیرهای داخلی گرفته‌اند.
او ادامه داد: از ۲۱ شهریور قیمت بلیت هواپیما در تمام مسیرهای داخلی به‌طور متوسط
 ۱۰ درصد كاهش می‌یابد و در مسیرهای پر تقاضا تا ۲۰ درصد هم كاهش قیمت بلیت ادامه خواهد داشت. دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی افزود: به طور مثال قیمت بلیت مشهد با توجه به عوارض خروج هم‌اكنون ۷۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان است كه در نرخ جدید به ۷۰۰ هزار تومان كاهش می‌یابد. او بیان كرد: در صورتی كه قیمت ارز همچنان روند نزولی داشته باشد كاهش قیمت بلیت هواپیما ادامه‌دار خواهد بود و شركت‌های هواپیمایی جهت تسهیل تردد مسافران و همچنین آسایش آنها تصمیم به كاهش قیمت بلیت هواپیما گرفته‌اند.
اسعدی سامانی درباره قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین هم گفت: به دلیل آن‌كه سوداگران و دلالان، بازار سیاه برای ایام اربعین ایجاد نكنند، شركت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند كه نرخ ثابتی برای نجف و كربلا اعلام كنند البته هنوز تصمیم شركت‌های هواپیمایی قطعی نشده است.  دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی اظهار كرد: شركت‌های هواپیمایی از تمامی ظرفیت خود جهت تردد راحت‌تر مسافران استفاده می‌كنند و با توجه به لغو روادید كشور عراق امسال اشتیاق زائران برای سفر به كربلا و نجف بسیار بیشتر خواهد شد.