اربعین جهانی تر می‌شود

رهبر انقلاب در مراسم تقدیر از موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین تاکید کردند:

اربعین جهانی تر می‌شود

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در مراسم تكریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موكب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشكر صمیمانه از رفتار كریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی‌نظیر و جهانی و زمینه‌ساز گسترش معرفت حسینی و تشكیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی رفتار و كرامت اسلامی و عربی مردم عراق در مهمان‌نوازی از زائران اربعین را بی نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه شما موكب‌داران كه در ایام اربعین، كرامت و مودت را در بالاترین حد بروز می‌دهید و از همه ملت بزرگ عراق و از مسؤولان دولت آن كه با تأمین امنیت، زمینه‌های این حركت عظیم را فراهم می‌كنند و از علما و مراجع عظام عراق تشكر می‌كنم.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه توفیق مهمان نوازی از زائران حسینی یك نعمت و رحمت الهی است كه باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان كردند: عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است كه در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حركت و اجتماع عظیمی كه هر سال به مناسبت اربعین در عراق به‌خصوص در مسیر نجف به كربلا شكل می‌گیرد، اكنون ابعاد بین‌المللی پیدا كرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است.
ایشان افزودند: دنیای امروز كه گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، به‌شدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین(ع) به درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه منطق و پیام امام حسین(ع) نجات‌بخش دنیا از حاكمیت جبهه كفر و استكبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین(ع)، منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استكبار است و جوانان دنیا و ملت‌های بی‌غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حركت عظیم راهپیمایی اربعین می‌تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی كند.
راهپیمایی اربعین، تجلی پیام عاشورا
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه راهپیمایی اربعین روز به روز جهانی‌تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین(ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال دانستند و خاطرنشان كردند: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست، بلكه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.
ایشان افزودند: در شرایطی كه دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امكانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می‌كنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان این‌گونه عظمت و جلوه می‌دهد و در‌واقع آن را به عنوان یك آیت عظما و نشانه‌ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حركت حسینی بر جبهه كفر و استكبار به نمایش می‌گذارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راهپیمایی اربعین، اهل فكر و فرهنگ را به برنامه‌ریزی برای این حركت عظیم دعوت كردند و گفتند: راهپیمایی اربعین می‌تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشكیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحكم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت‌ها و اقوام مختلف در این راهپیمایی بیشتر شود.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تأكید كردند: اگر ظرفیت‌های بی‌شمار ملت‌های اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا به یكدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن‌هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشكار خواهد شد.
ایشان با اشاره به بیداری ملت‌های اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سال‌های اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تكفیری‌ها را خنثی و از ملت و كشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی محافظت كنند.
رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را دو ملتی توصیف كردند كه جان و دل آنها به یكدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند، اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیونددهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم‌السلام و عشق به امام حسین(ع) است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به 40 سال توطئه و تهدید و تحریم آمریكا و دنباله‌ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران خاطرنشان كردند: به‌رغم همه این توطئه‌ها و به كوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یك نهال نحیف، اكنون به یك درخت تناوری تبدیل شده كه ثمرات و میوه‌های آن روز به روز در حال گسترش است.
ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی آمریكا و رژیم صهیونیستی تأكید كردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه‌چندان دور محقق و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.  پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی، صاحبان موكب‌های اربعین حسینی(ع) را مشعل‌داران باشكوه‌ترین اجتماع بشری خواند و افزود: مراسم شكوهمند اربعین حسینی(ع) تجلیگاه مرزبندی اسلام ناب محمدی با اسلامِ بدلی اموی و آمریكایی است. تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش موكب‌داران عراقی در مشهد مقدس گفت: در این همایش، علاوه بر موكب‌داران و فعالان فرهنگی عراق، موكب‌داران اهل سنت، مسیحی، صوفی و كرد حضور داشتند.
در این دیدار همچنین تعدادی از موكب‌داران عراقی و خطبا و شاعران و مداحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذكر مصیبت پرداختند.